Tja här har jag försökt rotera bilden men icke. Decis scenklädsel till "Thriller". Det var så att efter dansen på kortet däruppe fick de kuta in för att styla om sig för paradnumret. Jag och ett par mammor till fick rycka in och agera stylister. Jag tror att jag tuperade 10 småtjejers hår medan nån annan sminkade och en tredje sprayade för fullt. Det roliga är att det var riktigt roligt att leka "bakom kulissen".
Här är ett shot från S.historiepjäs om Vasa-kungarna. Här ses hon flankerad av Amandorna. Ska man lära sig historia, så ska man låta skolbarn spela teater. Det här kommer sitta i minnet än en vanlig skolbok.
Visar inlägg med etikett pjäser och danser. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett pjäser och danser. Visa alla inlägg
01 juni 2011
Eftersläntrar kort
Har ju nästan hela min familj på annan ort. Eller snarare andra orter. Det gör att det blir mer intensivt när man träffas och samtidigt att man inte träffas så mkt. Det har varit lite kännbart när det har varit särskilda tillfällen. Min pappa och fem av mina syskon bor i Sthlm, mamma och två andra syskon i dalarna, samt en bror i Örebro. Så förr när det var skolavslutningar, uppträdanden eller andra jippon så hade jag lite klanuppslutning. Lite trist för både släkten och oss. Men just därför blir en kamera så viktig. Så man kan visa mostrarna, morfar och resten vad som hänt. Tyvärr är jag ingen duktig fotograf, men barnen fastnar tack och lov ändå : D Så nu laddar jag upp lite eftersläntrare från makens iphone.
Här är minstingen i mitten av bilden i gul top, dansandes på showen för ett par veckor sen. Simone står till höger, och det är Decis dans/klasskompis.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

