05 oktober 2010

I'm good I'm gone..

Just nu är jag i en utrensingsfas. Jag är en fara för alla buskar och växande saker rent allmänt på tomten. Vet inte varför men känner att nu måste allt gammalt dö. Det ska skäras bort. Jag är the grim reaper och inomhus vill jag bara slänga bort allt vi har och börja om på nytt igen. Nya tapeter, nya möbler. Mera färg. Mera glädje. Mera lek.

Jag leker alldeles för lite känner jag. Hur kunde jag bli så här vuxen. Så tråkig. Eller så o-jag.
För ett tag sen var hubbyn och jag på fest hos vår gode vän Phil, just den här speciella gången träffade vi en tyska som var så glad och full av liv att jag verkligen ville prata med henne. Och det gjorde jag. Hela kvällen. När jag sen kommenterade hur kul att var att träffa henne till min man så säger han i förbi farten; "Ja, hon var jätte trevlig. Hon påminde mig om hur du var när vi träffades. Så där glad."

Det värsta är att han hade rätt. Jag VAR en mera glad, kreativ och impulsiv människa för arton år sen. Men jag vill känna så där igen. Att det finns alla möjligheter i livet. Att jag kan hitta mer lek och ta bort allt surt, gnälligt och blockerat. Jag vill vara mer jag. Anna de luxe, Anna the supreme version. Anna den storartade.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag känner igen mig på ett sätt.
    Jag vill också bli gladare. Men visst är det härligt och inspirerande när man träffar på sådana där härliga människor.

    Good luck med utrensningen och förnyningen av hemmet, det är alltid bra med förnyelse.

    SvaraRadera
  2. Oh, förresten tänkte jag på dig när jag såg dessa. Åh, vad jag önskar att jag hade ett musik-pysseloch poesi/litteratur-café där jag kunde baka sådana här dagarna i ända och bara njuta =)

    http://www.sweetavenuebakeshop.com/img/blog-jackskellington1.jpg

    SvaraRadera