10 april 2014

En dag i storstaden

Var över till hufvudstaden över dagen med tonåringen, bara för att ni vet. Har knappt hämtat mig än. Åh, vad jag körde vilse både in och ur stan. Och i stan. Så skönt när bilen äntligen var parkerad.
Min frukost den dagen
och lunch också när jag tänker efter. Trots att jag satt ned på tre fik på en och samma dag var det nog det enda jag fick i mig. Men sen ville Sol se om våren hade kommit längre där än hos oss.
Se, i Kungsträdgården hade hennes älsklingsträd börjat få små blommor på några får träd. Hon älskar rosa körsbärsblommor. Jag älskar blommor...så när jag hade lurat in henne på NK hittade vi min drömklänning.
Jag skulle vara snyggast på Ica Maxi hemma i Mora. Helt klart. Fast vi strosade inte bara själva och så utan vi var lite sociala. Först träffade min yngsta lillasyster.
Det blev studentprat, vilka killar som är snygga (neeej ingen av oss hade samma åsikt). Sen mötte vi upp min andra lillasyster, som inte är med min syster uppe på bilden till höger...hänger ni med?
Så började dagen gå mot sitt slut. Jag var någon bok rikare, en underbar mugg tack vare min syster till vänster...och vi kom hem tack vare att Sol lotsade den lätt stressade modern ut ur betongdjungeln.
There is no place like home.





4 kommentarer:

  1. Ni ser ut att haft en toppen dag i vår vackra huvudstad! =)

    SV: Haha ja det är möjligt, kan bli lite hur som helst när man frihandsvirkar.. ;) Skoj att du gillade min "crazy rabbit"!

    Varma styrkekramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack vare Sol och mina rara systrar blev det en toppendag. Traffic was hell, but I had an angel guiding my driving...Sol for the win. Måste fixa något hon kan köra på själv snart : )
      Crazy rabbit, sånt går ju inte att motstå : D.

      Radera
  2. Älskar din bild på den där chokladsaken till frukost!!! Och rosenklänningen sen! Men körsbärsblommorna har jag i alla fall lyckats se med egna ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, Klimakteriehäxan...visst är det en av de bästa sakerna med att vara vuxen och får göra lite som man vill. Då kan man ta en lyxmuffins till frukost! Vad klänningen anbelangar så hade jag i ärlighetens namn nöjt mig med en rosenhatt.Man kan aldrig få för många hattar : D

      Radera