24 januari 2011

Saker som händer

Den här helgen har jag gått från 9 timmars sängliggande under lördagen (yrsel, sjåpighet och klena nerver gissar jag) till snöskottning av ishockeyplan i går söndag. Decibel åkte skridskor och min syster, det 18-åriga kommunalrådet (fniss visst låter det pretto), tränade till kortvasan i skidspåret runt oss.

Idag blev det snopet vid lunch när jag fick besked om att tjejen som vi bokat om vår opponering för hade backat ur. Tråkigt för henne, knasigt för mig och den andra tjejen som "offrat" oss. Men det känns lugnt ändå.

Lite mera chockartat blev det vid middagen när tolvåringen rusar upp från källaren med andan i halsen och hasplar ur sig att hennes ena dvärghamster har dött. Pepper heter/hette hon och vilar numera i skogen här intill oss. Då jorden är genomfrusen så beslöt vi oss för att go back to our roots och skänka hennes kropp och själ till skogen. Med allvarliga miner och ficklampor gav vi oss iväg. Snön är djup här i Dalarna och just nu lite tung att pulsa i, men allt för Pepper. Sen ville S. att vi skulle yla som vargar som avskedshälsning, så jag och Decibel hängde på den idén. Sen avslutade vi allt med att kasta snöbollar upp i luften.
And that's all folks....

3 kommentarer:

  1. varylen känns så rätt faktiskt. I snöskog och allt. Pepper har det bra, men jag är ändå säker på att ett larm till buren är på sin plats med tanke på konspirationer och liknande.

    SvaraRadera
  2. Låter som en passande cermoni mitt i den snöprydda skogen. <3

    SV: Jodå han tycker att det är helt ok med glasögon och tycker att det är kul att se så bra som han nu gör med dom på.. Bara barnen i skolan är snäll nu också..dom kan ju som bekant vara lite okänsliga och kasta ur sig det ena och andra utan att tänka..

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Verkar som gossen har piggnat på betydligt så jag hoppas att det var en 24timmars variant..vi andra är än så länge förskonade och knaprar vitpeppar..ta i trä..

    Vi SKA ÅKA IMORGON så är det bara! =) skratt..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera