07 februari 2014

Snurra min jord...eller helst inte va!?

Pust och stön. Hyfsad dag. Kunde koncentrera mig på läsning i dag, tror nästan att allt praktiskt igår gjorde att det var lättare att orka med texter. (Läser Richard Dawkins The Greatest Show on Earth, har gjort det ett bra tag nu känns det som.) Sen glömde jag väl lite saker.

Hämtar skolbarn, som ska på party, stressar i väg för att handla. Känner lite som Eminem sjunger i "Lose Yourself", att "snap back to reality, oh there goes gravity" för jag blir lite yr mitt i handlingen. Ibland, är inte jag och golv överens om vad en plan yta är. Jag tycker att golvet lutar 30 grader och det håller inte med.

Men hem kom vi. Sen försvann gravitationen lite mer. Så sängen kändes som ett alternativ...och vips så slocknade jag. För att sen förfärat vakna till av ett sms och slänger ut armarna och tippar ur ett vattenglas. Oh no...tänker ni nu. The horror! The nightmare! Will she make it through this hardship!

Såklart. Mitt fina block halvdog, dränkta hårsnoddar, lite sladdar levde farligt....men USB-minnet tog största smällen och simmade lite.
Här i bor mitt minne nu. Man tittar väl på "Elementary", sen när har Sherlock Holmes haft fel? Ris drar ut vätska. (Om ni inte tror mig, fundera på varför det ofta är riskorn i saltkar på hamburgersyltor.) Få se om den här respiratorn kommer att fungera.

I alla fall så vaknade jag. På det sättet. Inser att jag för länge sedan hade passerat tio-tiden och att en snickers skulle ha behövts för lääänge sedan. Jag hade glömt att äta, så enkelt var det. Sån tur att jag hade köpt en ny sorts kexchoklad.
Och tur att Decibel så snällt ger sin ömma moder den när hon leker konvalescent. Den var ganska god faktiskt....eller så var jag bara så hungrig att jag hade slängt i mig en choklad & bacon om det var det enda som fanns.


3 kommentarer:

  1. vätskor får man vara försiktig med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt, helgen har fortsatt lite i samma anda. Dotra spillde ut ett glas vatten på bordet och vad stod där om inte min dator...suck. Men den verkar ha torkat upp och fungerar. Än så länge. Det är inte lite min stackars Asus fått utstå.

      Radera
    2. dotter förlorade massa foton på barnen när maken slarvade med kaffet, inte gratis heller

      Radera