04 juli 2014

Är det sommar nu?

I dag skiner solen igen, bokstavligen. Har tom besökt badstranden, utan att bada, men ändå. Tonåringen ville bara åka och sätta sig på en strand. Då jag hade åkt båt kvällen innan och redan kände mig nautisk så varför inte åka till vatten igen. Om något så är det rogivande.
Så här vackert var det igår kväll på väg hem från en liten ö i Siljan. Det var faktiskt regnigt under dagen men så fort vi skulle åka båt svängde vädret om och visade sig från den soliga sidan.
Tidigare på Tjuvholmen som ön heter, fråga mig inte varför. Men det var bara tretton och en halv grad i vattnet så bad kändes inte lockande.
Annars blommar pionerna för fullt. Synd att jag är så doftöverkänslig annars hade någon blomma fått följa med in och leka lotus i lite vatten.
Annars har morfars gamla vildäng lyckats få fram se där stora smörblommorna som kallas Smörboll, och lite orange liljor har nästlat sig in också.

Annars undrar jag lite om sommaren kom på riktigt nu eller om det bara är en dags solbesök? Jag kanske har haft fel om att jag sällan påverkas av väder. För lite trevligare är det när man kan sitta utomhus utan jacka, och andra människor ser gladare ut...då blir jag gladare.






3 kommentarer:

  1. Vatten är rogivande, man tröttnar inte... jag tar på mej kofta vissa dagar, men vi sitter ute varje dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vatten är, vid sidan av musik och böcker, det mest rogivande jag vet Hannele.

      Radera
    2. vind och prassel av löv är också fint :)

      Radera