09 april 2010

Nattetid är kattetid

Ahh känns som att jag inte gör något annat än att sitta med skoluppgifter hela tiden. Och därute väntar våren. Vad gör jag här inne? Vill ju dricka ljuset och andas uppvaknandet av allt som ska växa och ännu en gång förbluffa oss med sin grönska. Jag känner i mitt rastlösa sinne att snart gör jag något sinnessjukt eller olämpligt om inte de här känslorna får utlopp snart. Varför blir det så här varenda vår? Jag tror snart att jag inte har någon egen vilja utan bara styrs av alla cykler runt omkring mig. Våren innebär nästan alltid en känsla av vildhet och ursinne. Vintern ger alltid stillhet och melankoli. Mina kvinnocykler har redan ett fast grepp om mina känslor på ett mera regelbundet plan. Min sexualitet styrs av de regelbundna hormonerna upp och ner med ägglossning och blodflöde. Och dagligen skiftar jag humör från morgon till kväll. Helt cykliskt så tappar jag all inspiration efter klockan tre på dagen från morgonens alla planer. Jag är alltid styrd av omständigheter.
Nu vill jag gå ut i mörkret och absorbera mer galenskap men vad jag vill och vad jag gör är sällan samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar