04 april 2010

Such a perfect day, I'm glad a spent it with you...

Ute i min trädgård har tulpan bladen börjat komma upp. Krokusen blommar och Scillan likaså. Jag såg den allra första fjärilen för i år idag. Solen luktade hopp och tillförsikt.Min lillas Sol cyklade med kompisen Emilia till affären och de kom hem och hade köpt toapapper åt oss helt på eget bevåg. Vilket vi uppskattade jag och fadern. Men egentligen var det ett svepskäl, för min rara flicka köpte mörk choklad och kryptoniter som hon gav mig i ett påskägg. Inte nog med det. Hon satte fast en träkanin ,som hon sågat ur på slöjden  som hon gjort åt mig, på ägget. Vilken vårängel. Jag hade inte fått ett påskägg sen jag gifte mig. Förren nu. Hon är en äkta diamant.

Annars har vi nog haft den bästa påskaftonen någonsin (bortsett från när vi gifte oss för tretton år sen.) Min härliga svägerska hade tänkt ut sjukamp och den vanns av min man av det lär vi få höra länge nu. Fast han fick dela förstaplatsen med broder Michael. Tvåa kom Nova. Hrm, jag kom näst sist. Nåja här får ni random bilder från dagen. Marshmallow tävling, mat och mingel.

1 kommentar: