01 november 2010

It's been a while

I helgen har Suzana, eller krimskramsan som bloggvärlden känner henne, varit på besök. Vi har känt varandra sen vi var fyra respektive fem år. Så det är en lååång tid. Men ni vet att bo på olika ställen, ha familj och allt dessemellan kan göra att man tidvis inte ses. I år har vi dock varit jätte duktiga på det roligt nog.
Suz är loppis gudinna så i hennes släptåg har jag varit på de mest o-Anniga ställen jag varit på länge.  Och dessutom gillat det. Hon har fyndat det ena och det andra. Själv har jag köpt böcker på loppis, fantastiska priser : ) Men det roligaste var nog att se en annan sida av min lilla ort jag inte sett förr.Mora Återbruk har jag varit på förr men inte alla andra lustiga små ställen. På en loppis hittade jag faktiskt Fib Aktuellt från sjuttiotalet. Nyfiken som jag är måste jag ju kolla och snacka om skillnad. Bilderna där var ju närmare konstnärliga om man jämför med modernt stuff. Man kan verkligen hitta allt och lite till.
Så för att hylla Suz och den rätta retro andan ska jag förära er bilder på oss, tagna på Skansen i Sthlm när vi var 14 och femton år. Ladies and gentlemen, introducing 1986;

6 kommentarer:

  1. vill du ha ett gäng gamla gamla tidningar har jag nog en hög, funderade på om jag skulle slänga iväg dom på loppis, e nå damtidningar från 50-60 talet tror ja =)

    och du, du bresar lite väl på de där kortet vid bänken! anna, fö'fan, som en inte så längre kär vän sa till meg en midsommar - Julle, för fan! sätt ihop bena, de e ju för fan fluger överallt! (jag började as garva och alla andra damer på festen knep ihop bena och vart röda i ansiktet)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA, åh vilka fina kläder. Dom var liksom alltid förstora och alla såg helt brådmoget vuxna ut. GIllar den aprikosfärgade tröjan dock!!!

    Oh how I miss the 80´s!

    SvaraRadera
  3. @ Julle ja donera gärna tidningar hit : ) Snälla kompisar du har Julle, men visst inte blir man särskilt kaxig efter att ha fått en sån kommentar.
    @ Lalo, är det inte 80 så säg LOL. Aprikos är en sån där färg jag inte burit sen början av nittiotalt. Svart är alltid svart dock.

    SvaraRadera
  4. Hihi skitkul att se dom bilderna..ja det var inte igår vi var där..ack du ljuva 80-tal.. =) hihi..

    Har spart in bilderna själv också..har du fler bilder så tar jag gärna emot.. =)

    Och du..några till besök skall väl hinnas med innan årsslutet också eller hur? ;) hihi..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. jora för fan, han e en sån här person, du vet som är clownen lixom, bara måste skämta hela tiden (lite så där småjobbig nästan), och jag tog faktiskt inte åt mej för fem öre, vi känner varann sen högstadiet och va goda vänner på den tiden.

    men om 80 talet, e de bara jag som märkt att de har kommit tillbaka? 90 talet är ju här redan och 80 talet på väg in, e re inte nån som har uppmärksammat dom stört fula glasögonen som har blivit poppis =S blää

    SvaraRadera
  6. JA! Dom där hemska stoora glasögonen, tycker folk allvarligt att det är snyggt, eller gör dom det bara för att va innne!!???

    Vilka snyggingar Anna!!!!(på korten)

    Spännande med alla loppisar juuuuu

    SvaraRadera