20 november 2010

Laddar om






Mina nya ruby slippers. Min mamma har lyssnat på min önskan om ett par klar röda skor : ) Tack vare tradera och modern så har jag fått en namnsdagspresent i förväg. Nu ska jag träna att gå i dem så jag kan ha dem på julafton utan att se ut som Bambi på hal is.
Hm, nu behöver jag bara ett par matchande strumpbyxor...helst röda eller randiga, eller prickiga eller såna med bilder av små pepparkakshus på. Va då? Man får väl önska ; b

Annars så har iaf  Sagor För Barn Över 18 År av Tage Danielsson lyst upp min tillvaro en smula på sistone. Jo, det är den där "Karl-Bertil Jonssons julafton" är med i. Tage skrev den här boken 1964 men förordet från honom fick mig att skratt högt i min ensamhet;
"Denna bok tillägnas FARBROR KUNGEN som genom sin blotta existens bevisar attt vi lever i ett sagoland". Tack Marie för denna nostalgitripp !

Sen vet jag inte hur jag ska kunna stå för det här Petter, men jag tycker faktiskt att Septembers version av "Mikrofonkåt" är bättre än din.

3 kommentarer:

  1. Härliga skor! Jag röstar på randiga strumpor.. ;) hihi..

    Skönt att du verkar må lite bättre nu gumman, önskar att man inte bodde så långt bort alla ggr.. =/

    SV: Jag står dom närmaste tre helgerna, lördag och söndag kl.11-16.

    Kraaaaaaaam i massor
    Sanna

    SvaraRadera
  2. NU är jag lite sen här. Men skorna är "to die for". Snygga!!!

    Sen gällande Harry P:jag älskar att det är en "ny sorts" film. Dom är äldre, det är lite mer vuxet och att de inte är på Hogwarts är ju en sak som drar ner "mysfaktorn". Jag älskade filmen för att den har lite mer djup. Känns som en mycket bra fortsättning på den förra.

    SvaraRadera
  3. Fantastiska skor! Kräver bilder från julafton med pepparkakshus på benen:)

    SvaraRadera