08 november 2010

Mycket blir det.

En ny fräsch vecka. Tro vad den ska erbjuda ? Förhoppningsvis bara bra saker. I helgen var det allhelgona afton, och i sedvanlig ordning begav sig familjen Skeri ned på kyrkogården för att tända ljus för de vi saknar. Som vanligt var det oerhört vackert och stämningsfullt. Med oss detta år var systrarna Morell, broder Michael med sambon Ida och lilla svärmor. Nova hoppade som vanligt glatt över gravstenarna och pratade med alldeles för hög röst för att man riktigt skulle komma in i den där vördnaden men det var trevligt ändå.

Innan detta hade vi firat maken då han fyllde år under veckan som gick. Inte för att han ser glad ut över att ha åldrats men alla ska vi den vägen vandra s a s.
Dagen till ära hade den fiffiga Decibel alldeles själv kommit på ett sätt att stava pappans namn på och jag tycker det är förträffligt !

Jag råkade stöta till byrån och försökte ställa upp klossarna igen men det gick inte. Suckande sa Decibel att "Mamma du kan ju inte ,jag gör det jag." Ni vet med en röst som egentligen säger 'Vill man ha nåt gjort får man göra det själv !' Hur som helst hade vi gäster bl a min syster Elin, även kallad Pelikan alias Pelle (mamma när Elin inte hör).




Hon älskar kaffebröd som alla vi andra och här försöker jag fota henne, svägerkan Ida och Sol när de mumsar. Men det var lättare sagt än gjort.
Förstår inte det där med att folk ogillar att bli fotade när de äter ; b Ok, nu blev det bättre !
Mittemot dem satt ett av bygdens kommunalråd, min andra syster Emelie. Hon som kallades blixten som tulta, ni anar kanske varför. Snabbare och klåfingrigare jänta fick man leta efter. Numera fingrar hon i politiska kretsar som en av Socialdemokraternas representanter. Jag ska nog starta ett parti för folk som gillar kakor, pyssel och högtider. Man fokuserar alldeles för lite på det i dag.
Så var ju Michael där, Idas sambo och min lillebror. Han som lämnat hembygden för att söka lyckan i Stockholm. Här med systrarna.
Annars har vi  för övrigt haft spakväll, jag och mina brudar. Nova och D. såg The Last Airbender, de tyckte den var ok men inget mästerverk. Daniel och Sol snickrade ett stall till Sols plasthästar och jag har pluggat,pluggat och sen pluggat. Den där fredagen då vi hade kalas, var på kyrkogården och Nova och D. sen gick på bio var jag och Sol hemma själv med moster Pelikan. Då ville vi leka sminköser. Jag sminkade och Sol blev sminkad. Hon ville se hur hon skulle se ut med sotade ögon, så jag hävde på ett lass sot.

Men sen ville hon testa en annan look så då gjorde jag denna.Sen tyckte jag hon såg så stor ut så vi slutade. Hm, tro om jag inte har något Madicken förkläde som skräpar nånstans. Hon leker i alla fall med plasthästar fortfarande !

6 kommentarer:

  1. Ser ut att ha blivit ett toppenfirande.. Hälsa maken och gratta i efterskott.. =)

    SV: Ja cupcake är ju bara så underbar, så det kan väl aldrig bli fel eller hur? <3

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Men vad hände!?! Sol är ju STOR och så vacker!! Daniel bör npg ladda bössan redan nu för efterhängsna beundrare!! ;)
    Vilken kul grejj nova gjort!!!
    Mysigt ni har det!

    SvaraRadera
  3. @ Gittan, ja,ja, ja och ja LOL

    SvaraRadera
  4. varför skriver du så för?? :P//Amalia

    SvaraRadera
  5. Amalia. Jo jag svarar ja på på alla fyra påståenden Gittan lägger fram. Dvs ja-sol är vacker, ja- D borde ladda bössan, ja- kul grej N gjort och slutligen ja- vi hade det mysigt : D Nothing more , nothing less.

    SvaraRadera
  6. okej då förstår jag :P//Amalia

    SvaraRadera