04 november 2010

Rustas fina julpynt och svårigheten att överhuvudtaget läsa i det här huset !

Idag fyller min hubby år. Av vänlighetsskäl ska jag avhålla mig från att avslöja hans verkliga ålder (verkar vara en känslig fråga). Men vi kommer att fira mer i morgon då släkten kommer förbi. Av oss närmaste fick han lite presenter dock . Efterlängtade mysbyxor, lila julgranskulor, snygga kallingar och naturligtvis chips.
Att bero på  julgranspynt bad jag min snälla mor att köpa hem 2 hängen från Rusta igår.
Bilden kommer från Rustas hemsida, jag fick en rosa och en blå. Helt underbara. Suckar av lycka. Jag trodde Rusta var en köksinredningsbutik med b-inriktning men tji fick jag. Julpynten i år är så coola.
Kanske vore dessa något för den lätt dataintresserade;




Tro om jag känner några såna : )
annars har jag FÖRSÖKT att plugga idag. Herre min gud vad inte-lätt det är med barn som har lov och vill reta varandra. Det hela påminde mig om när jag förra året försökte läsa Twilight böckerna i lugn och ro. Varje gång när det närmade sig spännande passager (ex Bella kastar sig i vattnet, Edward friar, Jacob har blivit skadad- you name it) så började ungarna grina, nån måste absolut veta var nånting var och det kan bara mamman svara på , eller nån retades. Då kändes väldigt mycket så här;



Klicka på bilden så förstoras den. Finns i en Knasen tidning och jag kan bara säga att det är så här det är att vara mamma.

9 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA, riktigt så illa är det inte i mitt hem, men så har jag inga barn som pockar på uppmärksamhet. Däremot har jag en sambo som liksom pratar med mig i tid och otid ... som när jag läser och det kan vara nog så störigt.
    Min datanörd ska få en laptop till granen!!! Själv vill jag ha muffinsarna, men jag tror att han av principskäl inte vill köpa julpynt åt mig.... undra varför ??? ;)

    SvaraRadera
  2. fint julpynt, man lär sej koncentration :)

    SvaraRadera
  3. @ Lalo, Jessica överhuvudtaget borde folk inse att man inte pratar med en läsare. För det är som att avbryta nån inne på toa och det gör man inte. (utom om man är barn och absolut måst prata med just mamma) : D
    @ Hannele, jag avundas er som bor i större städer och kan välja och vraka bland alla underbara pynt : )

    SvaraRadera
  4. SV: Tack gumman..lite problem att behålla luggen platt dock när man inte är direkt rakpermanentat..men får bråka med platt tången stup i kvarten istället.. =) hehe..

    Japp fick tag i den jag också, blev ju bara tvungen..mmmmm här finns böcker överallt..även på vind och i förråd.. =)

    Ha en toppen helg!

    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Fiiiina cupcakes <3
    lila julgran i år? :D

    SvaraRadera
  6. Men du kan iallafall sitta ner och läsa en STUN iaf, hur många kan det? ;)

    SvaraRadera
  7. @Em jo man jag vill ju ha en vit plastgran, tro om de är dyra.
    @ Gittan, tja eftersom att man måste läsa när man studerar är det en slags nödvändighet : D Men när det gällde T-böckerna var jag arbetslös och Daniel med så då får man lite extra tid. Nu är det svårare.

    SvaraRadera
  8. Ja du har så rätt!!
    Vita plastgranar fanns på rusta i brl förra året för 300-400 =)

    SvaraRadera
  9. @Gittan va! det är inte så dyrt som jag hade visionerat. Jag måste nog åka dit själv nån gång och inte bara skicka ombud.

    SvaraRadera