01 december 2010

Long Time No See

Yes I am back. Har fullt upp nu till skillnad mot annars när det bara är stressigt. Skolan kräver sitt och sen har jag lite annat pyssel för mig. Julen står för dörren och den inleddes väl på sätt och vis i lördags för mig. Sols klass hade ordnat lite saker till försäljning för att skaffa pengar till skolresan. Så medan det var tomte lördag här i vår sektion av Mora så sålde vi kransar, knäck och kalasgott bröd. I vanlig ordning så försvinner alla föräldrar när det är dags för sånt här. Så medan deras barn står ute i blåst och minusgrader så hjälper iaf inte många vuxna till och "barnvaktar". Visst de är tolv år , men vid hantering av pengar ska det vara vuxna med. Så det slutade med att jag stod drygt två pass själv. Vinsten av det är att vuxensamvetet dövades lite och jag köpte själv denna fenomenala krans som nu pryder min hall.




Så nu är första advent passerad (tillbringade den med att bära möbler, mamma flyttar ju till Falun nu) och nu är det första december idag.
I december ska jag skriva uppsatser till jag blöder, slå in paket och låtsas som att jag lever i en sagovärld på alla sätt jag kan.
Dagens jul-låt: "One More Sleep til Christmas" av Mupparna och den låten tillägnar jag min sjuka Nova som grät när hon hörde den som bäbis. (Ja jag vet alla borde gilla Mupparna men bäbisar ni vet - ingen musik smak.)

2 kommentarer:

  1. Hur cool krans som helst! =)

    Hur går det för A med flytten, allt klart? Och hur känns det för dig?

    Tänker på dig gumman!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. SV: Ja det lär ju bli ovant till en början kan jag tänka mig..men dom har ju i alla fall inte flyttat till världens ände.. (positivt tänkande kommer man långt med..).

    Nej nu skall jag på ica en sväng och köpa mandlar, skall baka saffransskorpor till marknaden i helgen!

    Ha det gott och krama familjen! <3

    SvaraRadera