04 december 2010

4 December

Årets blossa glögg är som alla vet vid det här laget Saffran. Tja, den var inte äcklig, men nog föredrar jag den vanliga. Saffran är helt klart mindre söt vilket säkert tilltalar många. However, så kändes det mera "spritigt" och det är inget jag direkt vurmar för. (Inget för dig Malin.)Fast snyggare flaska får man ju leta efter, snygghets-faktorn överväger nästan spritigheten.

I alla fall kändes lite pepparkakor och glögg som en belöning efter att ha suttit och skrivit essays, peer-reviews och annat tok fram till halv nio på kvällen. Jag tycker nog att jag förtjänar en och annan belöning ; b
Snön ligger fortfarande vit på taken men som den pessimist jag är så misstänker jag att den kommer att smälta den 23 december. Men lite varmare får det gärna bli så att man kan börja ut och gå igen (har slarvat bort min andra bricanyl på ett par veckor).
Dagens jul-låt; "Run,run Rudolph" av Chuck Berry. Den dedikerar jag till Lasse Kronquist som gillar att spela Berry, dessutom är Lasse så snäll att han borde få bli en nisse till tomten.
Bild från julen 2006. En tomte som nästa år inte behöver vara kvar inne i Nordpolen utan kan dela ut klappar igen ; b

1 kommentar:

  1. Haha, skrattade till för mig själv =) jag tänkte precis när jag läste "spritigt"- blä. och i nästa stund påpekar du the obvious, klockrent! En puss i påsk!

    SvaraRadera