27 december 2010

Annandag Jul

Nere i Långshyttan alldeles vid sjön Amungen har min mamma och hennes särbo världens mysigaste lilla hus. Dit var vi bjudna på varmrökt lax, ris a la Malta och mängder av godis i går. Tydligen går det att proppa i sig stora mängder flera dagar i rad ; p
Det går inte att beskriva hur vackert det är med all gnistrande snö överallt, men att köra på dessa vintervägar är inte särskilt roligt. Vi kom dit iaf, 45 minuter försent. Väglag, snöplogar och mängder av andra bilar tog ut sitt. Så vi var lagom hungriga när vi kom.
Maken väntar ivrigt på maten.
Emme, Nova, Ida och Michael i vardagsrummet. Jag var så glad att jag inte var ut på Juldags disco dagen innan och bara hann sova timmar som vissa andra på bilden : D
Äkta gran, det är man inte bortskämd med i vanliga fall. Är ju allergisk mot hyacinter, gran och allt som luktar natur suck. (Jo visst fick jag lite känningar men det var det värt).
Elin och Nova diskuterar årets Nobelpristagare- eller inte...

Nåja vi var hemma säkert i alla fall och nu är julen slut. Snart Nyår. Få se vilka löften jag ska bryta nästa år, det är en riktig tradition.

2 kommentarer:

  1. Önskar er en god fortsättning och ett gott nytt år! <3

    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. jag gillar min hårfärg på den bilden!! och alla andra var fina med såklart, hehe. :D

    SvaraRadera