31 december 2010

31 dec Ett nytt år redan ?

Årets sista bild får bli på vår gran, och tittat ni mot nedre högra hörnet kan ni se Novas drake, Lucifer, som vaktar den.
På årets sista dag har Sol lyckats blivit förkyld, och det är bara minus 7 grader ute och i övrigt så är det väl same old, same old - .en massa folk som ska äta för mycket och stanna uppe länge. Som alltid hoppas jag att det ska bli ett bättre år än det som varit.

Den sista bok jag har läst för i år är gårdagens "Den godhjärtade Jesus och Kristus bedragaren" av Philip Pullman. Ja den är väl ännu ett exempel på hur det skulle kunnat varit, och en bok som gläder många ateister men det är ju en roman ingen absolut sanning. Lite som Dan Brown böckerna eller kanske Bibeln själv i valda delar antar jag. Pullman skriver om ett intressant och tankeväckande ämne, trots det föll jag inte riktigt för 'tvilling-konspirationen' helt. Han har producerat bättre material.

 Okej, men inte årets läsupplevelse för det är nog Murakamis "Wind-up Bird" eller "Fågeln som vrider upp världen" som den heter på svedalska.
Sista filmen skulle ha blivit Van Helsing men den har jag ju redan sett och sen är det svårt att se vampyrfilmer när en åtta åring försöker kika stup i kvarten. Idag hoppas jag att ni alla därute får ett gott nytt år och att ni alla får ett bättre år än det som varit. / Anna

4 kommentarer:

  1. Önskar dej ett gott nytt år och att förkylningen stannar kvar till detta år, kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, du har rätt, men jag tycker de flesta tolkningarna är skitbra ;)
    GOTT NYTT ÅR!!!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig och familjen ett riktigt gott nytt år 2011! <3

    Hoppas att tösen kryar på sig snart och att vi snart kan ses igen. Har varit lite körigt nu runt jul så tid har inte funnits.. <3

    Sköt om er!
    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Men du! Inte förrän nu hittar jag hit. Tror jag. Är det dig jag har kommunicerat med på min blogg, eller finns det flera med samma signatur? Jag blir lite förvirrad. Och tänker att jag borde ta mig tid att läsa så där mycket som du. Murakami till exempel, har jag velat läsa hela året. Kanske ett mål för 2011.
    Gott Nytt År. Trevligt att ses! Eller setts kanske vi har gjort länge..? Jag kan ha snurrat in mig och gått lite vilse här ute i cyberrymden.
    Hälsar Elisabeth som är Textilspanieln

    SvaraRadera