27 december 2010

Julafton

Den kom och försvann lika fort som alltid denna dag. Som vanligt hann jag inte med. Det mesta av julkänslan kom när jag och Daniel slog oss ned för att se vår favorit Karl-Bertil.
Den där melodin skickar julrysningar i hela kroppen. Kalle Anka gör inte riktigt samma sak för mig längre. Nu när man är vuxen så måste jag alltid något just då, typ visa släktingar var de ska ställa sin matt, eller sätta på potatis eller nåt annat. Men lagom till Karl-Bertil är det mesta över.

Men min tomte var i alla fall bäst. Hon läste och delade ut så fort hon kunde, fast på slutet fick hon lite stöd av sina assistenter Emme och Ida.
Här sitter Svärmor, Sarah, Michael, Modern och Rolf-Rudolf och väntar på klappar.
Här är Sol i väntan på mat och som ni ser är julservetterna inte särskilt juliga. Coca-cola reklam, men jag tänkte att vad tusan de är iaf röda och bättre än hushållspapper.
Här ser ni mer rött fast Elin försöker gömma sig, men gömd dä rbakom är verkligen jag. Bakom paket och systern. Jag kan ärligt säga att tomten måste ha blandat ihop mig med nån annan för jag har inte varit så snäll i år.
Min förkylda tomte blev lite utslagen : D tur att det finns saccosäckar och TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar