15 december 2010

15 December och det är fortfarande vinter

Efter två dygns inte så välmående börjar jag nu se ljuset i slutet av tunneln. Skolterminen är på upphällningen och i samma minut jag insåg att den värsta pressen var över fick jag både ont i huvudet och magen. Efter vila, omeprazol och min hjälpsamme man så börjar jag bli aningens piggare.
Har roat mig med att oja mig, läsa och slötitta på film. Höjdpunkterna har varit "Fear and Loathing in Las Vegas" och Neverwhere av Neil Gaiman. Tack vare gamern så hade jag bägge.
Det roligaste med den här bilden är att man i bakgrunden ser en oerhört ful Toby McGuire som hippie. Känns som att det här vore en Daniel Ramberg film. Del Toro som vidrige Gonzo och Depp som slemmige Duke. Jag kan bara säga att det är som en roadtrip med väldigt mycket knark och psykedeliska inslag. Rolig men kanske magstark för vissa. Inte glorifierar det knark precis, men Depp och Del Toro är sanslöst roliga i sina tripvisioner.
Men mest njöt jag nog av Neverwhere, jag är och förblir en bokmal. Detta var min första Gaiman, men knappast sista. Enda invändningen jag kände var (bortsett från kroppen) att det kändes llite som att läsa en film, men så såg jag att den är baserad på en serie Gaiman skrivit. Det du Marie. Gillar man goth, fleravärldar-fantasy och London är det en intressant bok. Om man föredrar verklighets baserade böcker om misshandlade människor och svenska poliser lägg ihop boken och spring, men annars så : )
Trots det fina tipset om att nästa låt borde vara en Joni Mitchell-låt så tänkte jag köra jul tema till jul iaf ; )
Eftersom att Maries prylar förgyllde mina dagar nu så bör hon få en sång tycker jag. Hon är inte någon julälskare så jag tänker på "Where are you Christmas" som passande nog sjöngs i filmen "The Grinch". Inte för att hennes hjärta är två nummer för litet precis, snarare tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar