20 februari 2012

Long time no see!

Japp, ibland glömmer man liksom av saker : ) Som att blogga, eller var bilen står på Ica Maxi parkeringen eller vad som helst. Jag tror ni kan räkna ut vad jag har missat lite på sistone. Trodde aldrig jag skulle skriva denna mening men...jag tror att jag har prioriterat träningen på de tider jag annars brukar sitta och skriva blogginlägg ; P

Har nu insett att i det Skeriska huset måste rutiner införas. Detta fasansfulla men ack så vedervärdiga hjälpmedel...rutiner. Annars känner jag mig lite som Nelly Furtado sjunger "I'm like a bird I'll only fly away". Rutiner och undertecknad har en lång historia av missförstånd och dålig kommunikation mellan oss.

Jag blir så uttråkad av fasthet och tycker att jag, av många olika omständigheter, tvingats ha rutin på saker jag aldrig kunnat drömma om. Men nu ska detta alltså uppgraderas. Rutiner 2.0, here I come. Nu blir det skärpning med måltidsplanering, barns sovtider och plocka fram kläder i förväg. Jag veeet...det skulle ha införts för en ziljoner år sedan, men nu är jag en sån människa som inte är gjord för verkliga saker i verkliga verkligheten ; P Men nu är det hårda bullar  som gäller. Ordning i leden!

Disciplin framför allt / Överste Hathi (om jag får be).

7 kommentarer:

  1. Rutiner är bra, spar tid, jag ska snart införa några...

    SvaraRadera
  2. P.S.
    jag "tvingade" i alla fall barnen packa väskor, gympapåsar, matsäckar, skriva på alla lappar på kvällen... Och glömde det nåt, så var det inte mitt ansvar :)

    SvaraRadera
  3. Rutiner funkar tidvis här också..men svårt det där när man aldrig blir riktigt "vuxen".. ;)

    SV: Tack gumman <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. I'm a disaster when I don't follow routines! :) Glad you're back.

    SvaraRadera
  5. Du vet att jag gillar att läsa dina blogg-inlägg, men det är helt rätt att du prioriterar träningen =D Kör hårt!

    SvaraRadera
  6. @ Sanna, blir man någonsin vuxen...eller blir man bara lite längre ; P
    @ Everton, thank you. Well, I guess that is true for many persons, I mean that rutines help them cope with a lot. However, I am bit afraid of schedules, they make me feel somewhat trapped in a corner. But I am trying my best, and so far things have been a bit simpler for the last few days : )
    @ Svarta Malin, ja jo, men jag får iaf lite dåligt samvete när jag inte har tid att skypea med mina vänner ; P

    SvaraRadera
  7. äh, det ska du inte - träningen är #1 just nu, som det ska!

    SvaraRadera