08 februari 2012

Mot en ljusare framtid

Känner hur mitt tilltagande motionerande börjar ge resultat. Nej nu pratar jag inte om vikt eller volym...utan något mycket viktigare. Jag känner att jag mår bättre. Friskare, gladare och lugnare. I dag hände en sak som vanligtvis skulle få mig att reagera blixtsnabbt och utan att tänka efter, men jag tror (hoppas) att det är yogan som betalar av sig.

Det där lugnet efter passen håller sig kvar i själen på någon subnivå. Så istället för en vanlig Anna-reaktion så stannade jag till och reflekterade över alternativa lösningar på mitt dilemma. Jag tror att det var klokt. Jag tror att det gynnar fler än min vanliga känsloexplotion.

Men även zumban bidrar till mitt välmående genom att framkalla glädje och rejäl nöjdhet med mig själv efter utförda pass. Jag skulle vilja påstå att jag samlar "glad och nöjd"-poäng just nu. Jag har så lätt att vältra mig i känslor som bara är destruktiva, som sorg, vrede och maktlöshet. Nu vältrar jag mig i endorfiner, så ofta jag bara kan.

Varje gång jag kommer in i träningsfaser så frågar jag mig varför jag någonsin slutat. Just nu är jag mest nöjd med varje minut av träning jag tar mig tid för. Målet i vår är att springa mina fem km i blodomloppet på kortare tid än förra året. Målet med livet är att börja använda det lite mer.


10 kommentarer:

  1. Fan va bra!!!! YEAH BABY!

    SvaraRadera
  2. Äntligen Go On! Ska visa min power yoga för dig och lilo snart!

    SvaraRadera
  3. @ M + A: Jepp när Fan blir gammal vet ni ; P Jag bjuder med mig vem som vill på poweryogan - det är bara att säga till : D

    SvaraRadera
  4. Åg va du är duktig och ligger i gumman! Här blir det bara dagliga promenader och en massa spring i övrigt.. =D haha..

    SV: Ja det går ju blanda och dona lite allt möjligt.. Brukar tex koka upp snabbnudlar, steka corn och wokgrönsaker, blanda ihop och krydda..barnen äter tills dom storknar.. =)

    Ha en fortsatt fin torsdag! <3
    Kraaaaam
    Edsbyhäxan

    SvaraRadera
  5. :) this is just great :). Awesome.

    SvaraRadera
  6. @ häxan & TRE: Det är awesome ; P

    SvaraRadera
  7. Skönt att höra Anna! keep it up!
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Tjejer ni har så rätt, visst mår man bättre och jag är "still on the wagon" ; P

    SvaraRadera