29 september 2012

Höst

Hösten är här på riktigt. Lika bra tycker jag. Skördetid och mörkertid. Men än gnistrar de gula-orangea-röda färgerna mot mig när jag orkar lyfta blicken och se all skönhet som faktisk finns där ute.
Min svärfars sambo bevisar härmed att det går att odla vindruvor i Siljanstrakten. Mycket vackra om än lite sura.

Hösten är ett slags avslut men samtidigt fröet till det nya liv som ska spira följande vår. I går begravdes vår unga bekanta. Konstigt nog sken solen fast dagen kändes grå och mörk. Till "Amazing Grace", "Blott en dag ett ögonblick i sänder" och många vackra toner föll många tårar från mångas ögon. Pappans gripande uppmaning till den unga damen vänner att välja glädjen, kärleken och kramas så ofta det går sitter kvar i mitt hjärta i dag.

Det måste finnas hopp och det måste finnas liv.

"Come said the wind to
the leaves one day,
Come o'er the meadows
and we will play.
Scarlet and gold,
For summer is gone
and the days grow cold"
                       George Cooper


6 kommentarer:

  1. SV: Mmm man kan inte göra mycket mer än kämpa vidare..tänker på dig gumman <3
    Skall Nova ha kalas mitt i veckan eller blir det till nästa helg? Allt jag bakat sålde idag så jag har inte en smula över till imorgon och ingen direkt ork att baka något nytt heller.. *suck* ..att kroppen alltid skall säga ifrån..

    Sköt om dig gumman <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Nova ska ha kalas kl tre lördagen efter, alltså nu på lördag.

    SvaraRadera
  3. jo, det finns väldigt härdiga druvor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag önskar att man kunde få dem lite sötare. Kanske går det bättre i dina trakter : D

      Radera