03 september 2012

She's leaving home, bye bye.

Denna vackra blomma bär samma namn som en levnadsglad ung flicka som inte finns ibland oss längre. Min tankar går till hennes föräldrar, moster, farbror, kusiner och mor- samt farföräldrar,, alla som älskar henne.
Livet rusar fram som en virvlande fors.
Tills det finns ett hinder så stort i vägen att våra kroppar kapitulerar.
Du modiga, rara skogsängel. Din mors enda barn. Din mosters glädjekälla. Nu går du långt i förväg. Jag minns dig som en ständigt leende flicka. Linneor kan vara spröda, men den skönhet och glädje de sprider hos betraktaren är stark precis som du, du som hade framtidstro och hopp.




6 kommentarer:

  1. vackert och sorgen, klart jag gråter när jag läser det här. den här världen..sånt där förstår jag inte och kommer aldrig att göra. att en del måste gå så tidigt...

    kramar om, Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tårar faller lätt vissa tidender. Och jag vet att du förstår mer än de allra flesta. Men jag önskar att ni alla slapp ha den bördan, ni som delar den : (

      Radera
  2. Svar
    1. Nej det är du som är underbar som direkt ställer dig vid Pias sida, hon har tur som har en syster som du!

      Radera
  3. Svar
    1. Ja Hannele, det är mycket sorgligt just nu.

      Radera