03 september 2012

Små loppor överallt...

....med det menar jag Loppisar. Tja som ni vet är jag inte loppis fantast, men det verkar inte spela någon roll för sista året har jag haft en hel del med sådana att göra. Sist ut nu var min syster Emelies flyttloppis. Hon ska plugga thailändska i Thailand (känns som ett bra ställe att göra det på :D).

Jösses två dagar fylld med attackerande getingar, solsken hela lördagen och Decibel som loppade med moster blev lite rikare till sin förnöjelse. Själv var jag moraliskt stöd. Det gick inte så lysande som vi hoppats på men lite fick hon in.

Det fanns verkligen en del fynd. Hon hade lite saker efter sin farmor, bl a den här snygga vintage klänningen som jag övertalade vår syster Elin att modella i. Den är hennes nu kan jag dock tillägga.
Tänk den låg i en hög med tygstuvar som Em hade plockat ihop och trott att allt var tyger som hennes farmor lämnat kvar. Jag syr ju inte så mkt själv men tog lite till en viss Krimskramsan som alltid behöver mer pysselmatrial : )

Jag är mest ute efter burkar på loppisar om jag hamnar där och gissa om det fanns. Ett av mina superfynd var dessa.
Seriöst, det är kanel kvar i kanelburken. Men jag lovar, det ska inte användas till pepparkakor framöver för er som jag bjuder på det till jul ha,ha. Maken log lite när jag deklamerade att nu måste jag ha ett skåp som typ "Farbrors Frippes skafferi" har. Min samling växer.

Allvarligt talat jag är inte bara burksamlare utan även anglofil. Så jag höll på att hoppa till när jag såg den här!
Jag såg faktiskt bröllopet på tv som barn. Diana hade världens längsta släp minns jag. Tänk det var på den tiden i mitt liv när prinsessor fortfarande var viktiga. Jag tyckte lite grand att för att vara en prinsessa så hade hon lite för kort hår. Nu baxnar jag mest över att flickstackarn bara var nitton år. Visste hon vad hon gav sig in i? Hur kan man till fullo förstå det i den åldern?

I mitt tycke är burken ett stycke nutidshistoria och förhoppningen är att jag ska ha engelskt julgodis i den till december. Men den som lever får se.

Och när vi är inne på jul, burkar och lätt historia måste jag få visa den helt awesome chupa chups burken Krimskramsan fixat åt mig. Den har allt, färg, jul och humor. Sen får det plats en hel del i den.
Kyssen kanske inte var någon höjdare : )
Jag funderar på vad jag ska ha i den i jul, för burkar bör användas inte bara vara till lyster.
"Deck the halls of lollipops of merry"
Ahhh, vilken härlig burk!

Nu väntar jobbsökande, och resten av livet!









1 kommentar:

  1. Åh jag bara älskar Elins klänning!! <3 Tack för att du tänkte på mig gumman..pysselmaterial kan jag nog aldrig få för mycket utav.. ;) hihi..

    Jadu du får nog skaffa ännu ett skåp till alla dina burkar Tant Dalas skafferi eller nåt kanske.. ;) hehe.. Den stora burken jag gav dig funkar ju även som en stor mjölburk eller dylikt.. =)

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera