30 augusti 2012

Inreda-Oreda

Hemkommen från Edsbyn efter att ha besökt Krimskramsan och hennes syster funderar jag på hur jag också ska bli så där duktig på att plocka ihop mitt hem som jag vill ha det. Inte för att de här systrarna har samma inredningsstil...men stil har de. Hemma hos mig blir det mest maken som donar. Snickar upp hyllor i garaget av material han återvunnit, syr upp gardiner eller byter tyg på dynor till fåtöljer.

Jaså ni tror mig inte.
Nu såg ni inte hur totalt förstörd dynan var innan, eller färg eller så, men den var naturvit och tråkig...men mest trasig och ful. Nu är den lite mer, tja - Karin Larsson aktig.

Sen ska vi komma håg att, hrm, fotografen (undertecknad) inte fick till så bra bilder just den här dagen men jag vill ändå visa våra underbara gardiner i sovrummet.
Det är nattugglor, måne och spindlar i nät. Perfekt när man ska sova. Riktiga nattgardiner. Jag blir lika glad när jag ser dem nu som för två veckor sen när han snodde ihop dem och satte upp dem.

Tokigt nog fick jag ingen kamera upp ur väskan när jag var over there, så ni får helt enkelt tro mig när jag säger att Ks sex månader unga systerdotter har hår som skulle gjort en prinsessa avundsjuk. Det är den mest underbara rödfärg jag sett på ett huvud. Den fick mig att tänka på en saga om den lilla prinsessan som föddes rödhårig till hela rikets fasa.

Det var när alla sessor skulle se ut som Rowena i Ivanhoe. Men som tur var kom efter några år en mystisk sagoberättare som förtäljde en saga om en fantastisk rödhårig flicka...då blev både sessan och folket nöjda och glada.

Att vara nöjd med sig själv, det är nog något av det svåraste som finns. Jag ska verkligen försöka bli bättre på det - på riktigt!




9 kommentarer:

  1. Gillar färgen. Jag tror... för mina söner bakar, syr, lagar och grejar..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt när folk tror : )Mitt bästa pysselminne från maken var efter ett år tillsammans när jag kom hem sent i december och det luktade pepparkakor i hela trappuppgången och så var det från oss, Daniel hade bakat : )

      Radera
  2. Alltid lika skoj när du kommer upp på besök, du får rycka med dig kameran nästa gång så du får föreviga vår söta lilla trollunge! ;) Hon är ju så ljuvlig <3

    Vad gillade S kjolen vi hittade då? *nyfiken* Att D var så händig hade jag inte en aning om..men där ser man.. =)

    Hoppas vi kan ses snart igen gumman <3
    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo D kan han ; P Jamen gu' va' söt hon är, det är ju rent skamligt att jag missade tillfället. Men det kommer nog ett besök igen snart.

      Radera
  3. SV: Mmm det är tur att hon är så seglivad som hon är..synd att man själv är så "psykiskt svag" och ramlar ner i djupet direkt när det blir något bara..suck..men försöker vara ett bra stöd för henne i alla fall.. <3

    Du far snart ta en sväng till byn igen..leta fram mer loppissaker och kameran..hälsa på både mormor & morfar och lilltjejen när du ändå är i trakterna.. ;) <3

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loppis saker ha ha. Jag ska seriöst försöka!

      Radera
  4. Vilken händig karl du har Anna, de är inte många pogar som kan me symaskinen heller =)

    Och DU hade passat PERFEKT på tomteland, skriv in de du skrev om den socialt handikappade tanten i kiosken och att du skulle passa bättre i ditt personliga brev! Hejja Hejja!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, kanske ska jag dessutom filma henne i smyg och skicka med filen så de ser att jag menar allvar. Sen leker jag affär själv och ber någon filma mig, då är jobbet mitt ; P

      Radera
  5. Jag kommer direkt som kund i din film!

    SvaraRadera