27 juni 2010

Juni och jag fyller år

Sommar nu. Det har varit nationaldag, skolavslutningar, kungligt bröllop syrrans födelsedag och midsommar. Dessutom har jag själv fått medge att jag åldrats. Nåja att fylla år är okej för du får man baka : )

Gjorde smörgåstårta istället för vanlig och en gyllengrotta istället för hallongrotta (hjortron) sen små sjörosor (strass med vit choklad färgad ljusblå) och gud vet hur mkt som helst som inte bilden visar.
Kan inte förstå att den personen i spegeln är jag när jag tittar i den. Det känns som en främling. Hon som tittar tillbaka är någon som lånar min själ men tusan vad hon har misskött min kropp. Måste ta ett snack med den reuden tror jag. Hon verkar inte veta att jag ska undvika socker, fett och alkohol. Och stress. Och dålig nattsömn. Nej ska det fortsätta så här måste jag skaffa en ny uteboende. Funderar på att annonsera. "Önskas: skötsam, lugn och harmonisk kropp som gärna är intresserad av yoga, groddar och positiva affirmationer. Svar till: desperat själ!"

Snart blir det bröllop i Hälsingland tills nästa helg och jag ser verkligen fram emot det. Det känns som att det är kärlekens sommar och jag tror att det inte bara är Daniel Westling som får en prinsessa utan även Johan.

1 kommentar: