30 juni 2010

Me against the Nature.



Här ovan borde det vara brun öppen jord men som ni ser har naturens vildhet tagit över eller så har jag nog mest gett upp. Min trädgård är en bra bild av hur min vardag och familj är; vildvuxen, oberäknelig och på vissa håll kan man misstänka att någon gör små försök att bringa ordning i kaos. Vanligtvis är denna någon jag. Men jag har gett upp för i år. Visst sådde jag rucola och vallmo i våras, men, sen blir det varmt och mycket annat att göra och då blir inget gjort.

Jag gillar inte värme. Jag gillar inte kyla. Jag gillar lagom. Början av maj-slutet av augusti lagom. Utan mygg, utan värmeböljor och med en smula mörker på nattkanten. Faktum är att när 98 procent av svenskarna bara längtar efter mer sol, mer värme då ryser jag. Sommaren för mig är en period som upplevs bäst i fantasin.

 För där finns inget pollen, ingen värme som gör att jag bara ligger som flickan i "En Sal på Lasarettet" och inga läskiga kryp. Utan där är picknickarna perfekta, badvattnet alltid skönt och det blåser lite när solen skiner som värst.
Nu unnar jag er andra att njuta av det där jag själv mest får fontanellupplösning av men klaga är ju så konstruktivt.

1 kommentar:

  1. Lustigt att vi precis avslutade kvällen med just den sången!! Maritza Horn...

    SvaraRadera