03 juli 2010

Inte ett moln, så långt ögat kan nå.

Visst en stor del av dagarna går åt till pluggande fortfarande men jag hinner med annat också. Häromkvällen var jag och maken till Isunda på musikkryss. En rolig upplevelse. Det var såklart svarta Malin som varit framme igen. (Hur det gick, inte vann jag direkt, nu pratar vi om nåt annat.) Malin som studerat i Spanien i år hade med sig underbara presenter till oss när hon kom hem i juni. Solfjädrar. Inte bara kan man vifta bort värme utan även mygg!!!Sant, Nova hade med sig sin rosa till Tomteland och viftade bort ett ton av blodsugarna.
Den svarta är min,vita Sols och lila såklart Daniels. Novas tjusiga rosa har hon förlagt en smula.
De är otroligt bra iaf och i dag när jag ska på bröllop i sommarvärmen tänker jag vifta den som en äkta Carmencita.
Hemma här har bästa cafeét öppnat igen, Nusnäs gamla skola. Alla julihelger har de duktiga bagarna öppet. Har redan varit där två gånger. När jag och Sol var där sist dokumenterade vi lite.
Om ni kommer förbi Mora ta ett besök där. Allt är bakat med kärlek och personalen är trevlig, miljön är charmerande. Nej när ska vi göra oss klara för en bröllopsfest."För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en ladidada-dagen lång bröllopsfest".

1 kommentar:

  1. Smart den där Nova, mygg bortjagare alltså! Cudos för att du citerar trolltyg i tomteskogen :)

    SvaraRadera