25 juli 2010

Dagstripp

Är sommaren slut nu ? Termometern visade i alla fall tretton grader vid tio-tiden i dag. Igår vid halvsju var hon plus fjorton i Gävle såg vi efter att ha kastat oss i havet vid Rullsand, Skutskär. Jo jag vet att det var otroligt blåsigt, mulet och regnet hotade att bryta ut. På stranden stod min hubby insvept i en filt medan jag och mina muntra kompanjoner (Nova och Sol) trotsade förnuftet och sprang ut i havet. Det var underbart, varmt i vattnet och isande ovanför vatten ytan. Det tog tre timmar innan jag var varm igen, barnen repade sig fortare. Jag älskar havet och måste få bada i det minst en gång om året, kosta vad det kosta vill. Sol tog en sten och jag pinnar från havet, souvenirer för att lättare minnas känslan av det salta vattnet.

Anledningen till att vi var där var ett barnkalas i Hälsingland, har man åkt så långt kan man gärna fortsätta en bit till. En liten Casper firade sin tre-årsdag och vi var bjudna.

2 kommentarer:

  1. Hubby? Missat tangenten bredvid kanske? ;)

    SvaraRadera
  2. Hubby= husband för oss som tar oss språkliga friheter puss

    SvaraRadera