13 juli 2010

Just another Manic Monday

Six  o'clock already I was just in the middle of a dream...inte för att jag kysste Valentino men ändå.  I går var det verkligen en manisk måndag. Började en ny kurs i gnosticism och skulle skriva ett utkast till ett arbete redan i dag klockan två. Så som ni anar var det lite brådis. att jag saknade en av de texter jag skulle skriva från gjorde inte uppdraget lättare. Men tack vare en ovanligt (hittills) förstående lärare fick jag skriva det som går ändå.

Ja ni, att sitta hemma och läsa, lyssna på föreläsningar och skriva när man har två uttråkade naturkrafter hemma är icke det enklaste. Solen sken och jag tröstade mig själv (eller mamma samvetet) med att i eftermiddag tar jag dem till stranden. Men Sol försvann till en kamrat och Nova svansade runt modern. En stund senare ringer Sol. Då har hon skurit upp tån  i vattnet, för tydligen stack hon och badade med kompisen. (Inte för att hon frågade om lov hon som varit sjuk hela helgen). Det var bara att ringa mormor som fick ut och rädda strandsatt barn för bilen tog D. så jag var ganska fast där jag var. Sen fick vi komma till en opsykologisk doktor som konstaterade att hon behövde sy ett par stygn,men efter S. ganska våldsamma protester backade fru doktorn och det blev tejpat.

Visserligen föreslog jag lugnande till barnet, dels för att de skulle kunna göra något och dels för att hon mår så dåligt av sjukhus och lätt blir traumatiserad. Men doktorn sa lite argt att så gör man inte. Det var bara att blåhålla henne medan de rengjorde såret. stackars S. hon var helt svettig och förtvivlad efteråt. Synd att man struntar i att hon har de svårigheter hon har, för hon lär inte gärna låta någon med vit rock peta på henne igen. Men tydligen räcker det inte att man ber att det ska framföras vad som kan vara knepigt med henne utan läkarna gör som de tycker ändå. "Går det med alla andra
måste det gå nu också"

Hur som helst blev det inget bad. Inget alls blev som jag hade tänkt. Varken studierna eller något annat.
Sen vaknade vi hela bunten i morse vid fyra av Harmageddon. I alla fall lät det så. Aldrig förr har jag varit med om något liknande åskväder. det var som att befinna sig mitt i centrum för en mytisk händelse. Det åskade och blixtrade samtidigt i över en timme hos oss. Till slut gick strömmen. Vi flickor somnade väl om halvsex medan arme D. fick släpa sig till jobbet. Tropiskt regnväder en dag, Torsväder en annan. Det här börjar bli spännande.

1 kommentar: