28 juli 2010

En ros är en ros .....

Den här skönheten planterade jag i våras trots att jag är lite avig mot gula blommor ibland. Men 'Stockholm' som den heter lyser verkligen upp alldeles otroligt med sin milda, mjuka, glada gulhet. Den är det enda som jag är nöjd med i trädgården i år.
I övrigt så är det kalas, kalas och kalas. Igår blev svägerskan 35 och alla hade gett henne i stort sett samma sak, dvs presentkort till en kamera. Något hon däremot inte hade önskat sig upptäcktes med råge.

En lus, flera löss. Visst märkte jag att hennes söners kusin på hennes sida hade ett tjusigt huckle, men det trodde jag var en modernitet. Icke. Det var ett skydd då den lilla fått löss några dagar tidigare. Och under rysningar och suckningar upptäckte svägerskans syster kryllande krabater i ena pojkens hår och även brorsans.
Behöver jag nämna hur noga jag kollade mina långhåriga damers hår när vi kom hem ? All clear so far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar