04 juli 2010

Visste att solfjädern skulle hjälpa

Mina vänner igår överlevde jag och resten av ett bröllopssällskap årets varmaste dag. Dagen började knasigt med en man som kände sig dålig och inte kunde följa med, sen kom vi iväg senare än tänkt. Faktum är att jag kände mig allvarligt stressad de sista minutrarna innan vi kom fram. Det finns inget som höjer blodtrycket så mycket som att se att man är 1,5 mil ifrån målet och att man har elva minuter på sig.

Särskilt när en karavan svänger ut framför en som håller på att frakta hus , och bara får köra i trettio när man själv helst vill köra aningen fortare. Vi kom för sent. Två minuter.
Meeen, bruden var försenad själv och i det här läget ropade vi jippie. Det blev ändå ett härligt bröllop med oerhörd värme, god mat och fika. Och mina flickor var helnöjda för de hittade en kompis, Sussis son Linus.Ef

ter ett par timmar var det ändå dax att vända hem och tack kära svärmor för att du lånade ut din bil med AC till oss, det räddade vår hälsa. Trots det hoppade vi ur i Furudals gulliga lilla camping och tog årets ljuvligaste bad. Varmt i vattnet och vågor gjorde oss till nya människor. Underbart är ordet. Jag vore dock en smula tråkig om ni inte fick se något från dagen så här kommer brudparet och bild på tårtan.

1 kommentar: