10 augusti 2011

Fyndelifynd

Ja mina loppisbloggande vänner och annat löst folk ; P hittar alltid en massa fynd. Själv är jag inte så mkt för att gå på små loppisar och glatt kasta mig över saltströare och porslinsknän eller vad som nu gläder en. Själv blir jag mest nöjd över böcker. Mina bästa fynd är alltid böcker. Senast när jag var i Sthlm var jag bara ute efter en sak och det var sista delen i Watch -serien, den ryska där Anton Gorodetsky löser mysterier bland vampyrer och andra övernaturliga väsen.
Konstantin Khabenskiy som Anton Gorodetsky, från filmen Nightwatch 2004.

Min orginalplan var att bege mig till SF bokhandeln för att betala de 129 kronor den kostade, men lo and behold.....då hade The Pocketshop i Gallerian rea för att de slår igen och jag kunde trava iväg med boken för halva priset. Att jag ens hittade den där kändes för bra för att vara sant.

Mitt nyaste fynd var inte direkt billigt men jag blev så glad över att slippa beställa den över nätet och bara ta den och gå.
Senaste och förmodligen sista delen om Terry Pratchetts lilla häxa Tiffany. Jag ser enormt mycket fram emot dessa två böcker. Pratchett hittade jag på akademi bokhandeln i Borlänge. Jag är så van att det aldrig finns just något utbud av engelsk pocket här hemma i Mora.
Men nu har jag inte tid med mina raringar för här hägrar en uppsats om vampyrer som ska skrivas närmaste veckan.

4 kommentarer:

  1. Låter ypperligt!
    jag älskar att köpa på mig GAMLA böcker. Jag kan inte låta bli att romantisera om tidigare ägare och deras livsöden nämligen... (hela jag är ju ett kostymdrama i hjärtat)

    Bra fynd, men jag vet inget om den första boken dock.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att äkta loppis böcker är spännande. Själv köpte jag Tjechov och Strindberg i höstas (jag vet jag gillar inte ens Strindberg). Kostymdrama i hjärtat är bättre än kontorskostym i själen !

    SvaraRadera
  3. Ja böcker kan man alltid fynda.Själv har jag gett mig själv köpstopp på just böcker pga av hyllplatsbrist men stod ändå idag och smekte ryggen på en bok om estetik på franska bara för att pärmen var så vacker... Jag erkänner att jag inte har koll på någon av böckerna men den med lilla häxan ser mysig ut. Lycka till med uppsatsskrivandet btw!

    SvaraRadera
  4. @ Fridolin - Köpstopp är bra i teorin...ända tills man snubblar över just den där boken man glömt att man absolut måste ha : D Tack jag behöver all hjälp jag kan få just nu, är lite sommar okoncentrerad.

    SvaraRadera