20 augusti 2011

Sista semester dagarna

De sista skälvande dagarna av sommarlovet är här. Barnen jublar inte direkt. Själv är jag kluven. Bu för att gå upp tidigt på morgnarna och leva efter rutiner igen, och hurra för att gå upp tidigt på morgnarna och leva efter rutiner igen. Motsägelsefullt. Ja men det är ju min natur.

I veckan for vi ner till huvudstaden igen. Hade lovat barnen skansen så det var bara att leverera.
Svårt att se men här vilar några vargar till Sols stora glädje. Min varg/varulvsälskande nästan-tonåring stod i djup andakt inför synen.

Själv blev jag gladast över lemurerna. Kung Julien och hans vänner : )

Men mysigast var ändå Dalarö. Lukten av det salta havet. Solen som glittrade och en fin liten stad. Av en slump satt jag och läste Strindbergs Hemsöborna på vägen ner. Inte min favoritförfattare, men den här var ok. Lite roligt att vi skulle till den trakten dan efter.

1 kommentar: