13 december 2011

Lusse lelle på er alla.

I helgen fick vi lov att prova en 'delikatess' som min ena syster förärat oss från Spanien. Jag och Nova var ganska överens om smakupplevelsen.
Tyvärr syns det inte så bra vad specialitén är med dessa popcorn. Men jag kan berätta att de är gröna.....och sockrade. Jag vet, på pappret låter det som en lysande idé och spanjorerna ska ha all cred för att de är så innovativa att de säljer micropopcorn redan färgade och sockrade men....godare har man väl smakat.

Vårt tredje advents fika kom av sig i söndags så vi körde det igår. Som rött inslag hade jag provat att göra amerikansk jello åt barnen. De var måttligt imponerade av smaken, men konsistensen fick höga betyg. Generellt använder jag inte produkter med gelatin eftersom att jag inte äter kött, men jag har brutit så många personliga överenskommelser i höst så jag bröt en till.

Lucia idag men redan igår var jag och tittade på ett uppträde. Mycket spännande med en tärnas hår som började brinna (ingen fara hon hade sinnesnärvaro och tog lugnt upp handen och klappade bort elden men jag lovar att en hel gympasal vaknade till). Lucia är en underbar högtid och jag gillade morgonens sändning från Göteborg med käre Tomas von Brömssen som mellanakt : ) "Mamma, kolla Herbert är på tv " ropade Deci glatt överraskad. Och visst var han det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar