27 december 2011

Mellan jul och nyår.

Nu är julen nästan slut, det beror på hur man definerar den såklart, själv tycker jag den slutar efter trettondagen. Men den "akuta" julfasen är över - på gott och ont : )
Årets pepparkakshus, Nova har dekorerat med Ahlgrens granar, hallontoppar och nonstop men hälften hamnade i munnen.  En fråga jag ställer mig varje jul är varför inte man kan hitta färgsorterat godis ? Typ enbart rosa nonstops eller gröna granar t ex. Ja, såna djupa och viktiga tankar framkallar denna högtid hos mig.

Årets största överraskningspresent var i alla fall detta, bilden är lite suddig men ni invigda förstår säkert glädjen hos en HP-nörd när snälla vänner bringar en såna gåvor.
Ok, Spock-öronen är Daniels (jag gav honom dem)...men Bertie Bott's bönorna är mina, från USA och Harry Potter land : )

Och för att fortsätta på det magiska temat så fick jag denna underbara julgransprydnad av mor min.
Ugglor är ett av mina favorit djur, sen att de förekommer i HP gör det ännu bättre. Jag har nog varit lite snäll i år för jag fick allt mellan himmel och jord, Kusmi teer, spikmatta, presentkort, stickade strumpor och viner. Småpyssel hit och småpyssel dit...väldigt braiga saker.

Vi har nog haft det märkligaste julvädret på många år. Ingen snö, plusgrader och fullblåst, strömavbrott. Men omväxling förnöjer, och jag antar att jag kan leva på minnet av fjolårets vackra snöväder. Men det behöver då verkligen inte komma snö efter nyår, hrumpf.

7 kommentarer:

  1. Ho-Ho-Ho. The season goes on for a while yet in our minds! Officially we get 12 days :) You've all looked like you're having a great Christmas and I hoe that continues.

    X Ev :)

    PS I think next year may ask you to make us a gingerbreaad house; yours is awesome.

    SvaraRadera
  2. vilken fin gran, sån godis har vi fått från amerika-svägerskan, men jag sett även i Stockholm, fint hus, i år blev det inget...

    SvaraRadera
  3. @ Ev, well if I happen to be in England next December I'll make you an awesome gingerbreadhouse ; P
    @ Hannele, vit gran är fint, men som tonåringen påpekade det ser lite kallt ut. Fast vi fick ju ingen snö i jul så det gör inte så mycket : D

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bönor!!! Shit vilken bra present.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning Anna! =)
    Hoppas år 2012 blir ett bra år för dig och din familj!
    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  6. @ Jessica, visst är det en superbra present. Det roliga är att jag tror att jag fick en med kräkssmak blä...
    @ Julle God fortsättning och have a faboulous every day : D

    SvaraRadera
  7. Du anna, ska bara inflika att jag har vart duktig och bytt webb adress igen ^^ inget nytt, byter bara adress.

    http://juliettefigge.blogspot.com

    =)
    Kram på dej!

    SvaraRadera