09 mars 2012

Jag vill nog ta ett lite snack med dig......

Kära universum, jag kom på en sak. Om du kunde gå med på att ge mig 48 timmars dygn som löper parallellt med alla andras 24 timmar så lovar jag att inte tala om det för någon. För jag menar, jag har sett tillräckligt med science-fiction filmer för att veta att tiden är möjlig att flörta med.

Sen skulle jag dessutom uppskatta om du kunde se till att det aldrig fanns halka och is under mina fötter. Uppenbarligen så kan den orsaka frontal läge. Vilket jag i synnerhet inte gillade alls den här förmiddagen. (PS medan du är på tråden, fixa min nacke tack!)

 Jag vet, rent tekniskt sett så halkade jag på min egen gård så jag skulle kunna stämma mig själv. Ägarens ansvar o.s.v. Men så slog det mig att i det stora hela så tillhör ju universum mestadels sig själv, så då betyder det att det är DITT ansvar. Du borde ha sett till att det inte gick att halka.

Det var en himla tur att du skickade en flock till mitt paradisäppelträd. Jag tänkte tycka synd om mig själv, men när jag såg dem glömde jag bort det. De är inte bara vackra, jag tycker att det är så underbart att deras läte i flock beskrivs som silver klockor, så tack för den uppmuntran. Den behövde jag just då.

7 kommentarer:

  1. jag har skaffat mej bra spikskor och prioriterat bort städning och annat tråkigt ;) Judoklubbar lär sig bra fallteknik, men jag trillar snyggt ändå... ta i trä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spikskor säger du : ) Ja det tål att tänkas på. Och du, det där med att träna fallteknik är nog en bra idé!

      Radera
  2. Visst är det tur ändå att han skickar sådant där vackert i vår väg så man glömmer harmsenheten (öh, ännu ett nytt ord?)Jag måste ställa mig upp ett antal gånger dagen igenom, efter att ha fallit fall av många olika slag, alltid jobba med min goda uppfattning av världen istället för den andra :) och det där med konsten :) det är nog så att man är väl självkritisk. men det hjälper mig verkligen att få något gjort när jag sänker kraven på mig och tom påstår att jag är rätt usel. himla bra smygaruntsätt alltså och jag är ju glad att alls kunna dra ett streck utan att klanka!
    och tusen tack för länkningen. har precis kikat och gillar verkligen henens blog. känns lite tarotkort över hennes magiska bilder...mmmm...

    fredagskramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör hon magiskt skimrande målningar. Sen är det klart att när man vet att man har en talang för en sak så blir man väl grinig när man inte får till det så där som man önskar.Men det är som Doris säger i "Hitta Nemo" - Fortsätt simma!

      Radera
  3. I have this deal with the universe, but you have to remember to ask to age half as quickly as everyone else otherwise you age terribly! :) It is how I maintain my youthful good looks! :) (really)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gee, I hadn't thought about that, the age-thingy, I mean. I appr. the tip! (This will go straigt to my "to-do-list" : P

      Radera
  4. Lo :) You see Anna, I have my uses :)

    SvaraRadera