19 mars 2012

Kan jag så kommer jag inte.Kan jag inte så kommer jag.

Sådde för några veckor sen vit tagetes samt kronärtskockefrön. Hät uppe i mellersta Sverige har de sistnämnda ingen större chans att utvecklas till ätbara blomknoppar, men varför låta sig nedslås av ett påstående. Min mans morfar lyckades ju plantera in ett hasselträd här på gården och det har gett nötter något år, fast det inte ska frodas här.

Det är inte allt han lyckades med. Därför skär det i hjärtat när jag tänker på hur vår gård kommer att plöjas upp kors och tvärs. Vi kommer att få jordvärme, vilket jag vill ha, så jag har ju valt. Men jag tror inte jag kan återskapa allt Arne, som han hette, planterade in. Hoppas rabarbern får stå, att de undviker blåsippsfältet, att pionerna blir intakta. För sent att bekymra sig om det nu.

I år blir det mest krukodling, på vår altan. Men så var det kronärtskockorna. Jag tänker sätta mina bland rosorna (och hoppas att maken inte råkar meja ner dem tillsamman med ogräset som han gjorde förra sommaren, jepp det gjorde han. Med en trimmer, istället för att dra upp ogräs.Suck Då rök rosen plantorna.)

1 kommentar:

  1. Håller tummar och tår att så mycket som möjligt får vara intakt i er mysiga trädgård <3

    SV: Mmm denna kaktus kräver inte allt för stor skötsel.. ;) hihi..

    Kramiz
    Sanna

    SvaraRadera