23 oktober 2012

Den orangea högtiden närmar sig

Min favorithögtid har sedan några år tillbaka inte varit julen, även om den är en fantastiskt snubblande nära första platsen på prispallen. Men nära skjuter ingen hare. Vinner gör istället den högtid som står för dörren, Halloween/Allhelgona.
Jag har lite smått börjat pynta.
Varför alla gravljus? Det är inte för att jag tänker "the more the merrier, utan för att jag känner ganska många som bor under jord numera. Det blir så med åren. Man samlar på sig - liksom.

Min nya favoritmugg, köpt på ÖB.

Ser fram emot att dricka te ur den. Mitt favoritte är "Gröna Södermalm". Min Sol har ett annat favoritte, Masala Chai.

Det är så fint att jag måste visa det : )

Annars gör jag inte så mycket. Vill helst inte gå utanför dörren. Vill helst bara sitta i min fåtölj och titta ut genom vardagsrumsfönstret på fåglarna. Det är nog mitt största nöje just nu.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett ganska trevligt nöje; du och Bergman ;) Jag sitter hellre här och tittar på mina fåglar - för jag menar vem vill ut i verkligheten och höra ungdomar kalla varandra fula ord och gå till handgripligheter mot varandra?! Eller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du ute i verkligheten nu, menar du? Malin den där planen om att vinna ett par miljoner låter mer och mer lockande för var dag som går. Jag säger bara, resa jorden runt - privatlärare åt barnen!

      Radera