06 mars 2010

I want candy

I dag har jag abstinens besvär. Jag är så vansinnigt sugen på riktiga jellybeans. Tråkigt nog är inte Mora ett sånt ställe där mångfald gäller godis (eller något annat jag gillar för den delen) så jag får nöja mig med att sukta idag. Har funderat på att beställa men det blir nästan lika dyrt som att åka ned till Stockholm för att köpa live. Suck. Ja jag vet att jag är en smula USA kritiskt men allt med USA är inte fel. Deras godis är gott. Sen har de mycket roligare bakingredienser. Färger och annat som är förbjudet här ; b
Igår mötte jag farbror Kjell igen, och vi hade riktigt intressanta diskussioner. På vägen till och från Falun åkte vi samma buss. Jag försökte skoja till det och sa att det var ju lite roligt att hans dotter studerar till astrofysiker med tanke på deras efternamn. Först såg han förbryllad ut men sen förklarade jag att Aldrin  är ju samma namn som en av månvandrarna hade, Buzz Aldrin. Då skrattade han och förklarade (såklart) att de är släkt. Jag trodde att han drev med mig men icke. Vad ska jag säga kära vänner. Inte nog med detta vi kom fram till att han också gillar Douglas Adams, han sjunger i en kyrkokör som ska till Rom och de har nån bekant som är knuten till Vatikanen spännande eller hur. Sen har han såklart Lord of the Rings i extended version.

2 kommentarer: