13 mars 2010

Sett

På en vecka har jag lyckats se en Johnny och två Robert med blandade känslor. Om vi börjar med Robertarna så avser jag Pattinson och Downey JR. Det här innebär att jag har sett trailern för Eclipse och precis som med New Moon kände jag "Hm ser inte särskilt intressant ut." Lite besviken och det är inte så underligt. Om man är intresserad av Twilight har man en smula koll och inför den här kommande filmen har det snackats så mkt om hur actionbetonad och mörk den kommer att vara men jag fick se en trailer på ett menage a trois. Jag älskar kärlekshistorien men jag är inte mkt för enbart en sådan historia rakt av. Nåja filmen kommer jag att se none the less.

Sen har vi Downey JR i Sherlock Holmes som jag äntligen sett. Tja inte var det traditionellt inte. Det kändes som en actionfilm. Men skådespelarna var bra och lite kul är det med variation, fast jag är nöjd med att jag inte gick på nån biopremiär och såg den. Hade inte så höga förväntningar så det var nog bra. Jude Law som Watson - sådär. Guy Ritchie kunde inte motstå att slänga in lite irisk fiolmusik här och där så det kändes inte så uberbrittiskt som jag hade föredragit. Vissa grepp som Holmes kalkyleringar var bra men som helhet hade den fått en trea i ett fem-system.

Slutligen den film som jag längtat mest efter- Alice i Underlandet. Jag älskar ju Burton och är svag för Depp så man har ju förväntningar fast man inte ska ha det. Tack och lov är ju Burton- Burton så jag kände mig ganska tillfredställd efter att ha sett den. Lite mörkare och mindre barnanpassad hade varit önskvärt dock. Men Mia Wasikowska var precis så bra som Alice som jag misstänkte, underbar faktiskt. Och vissa taglines satte sig direkt. Johnny Depp i orange hår tänker ni, tja han är inte bara snygg han har en karisma som letar sig fram ur underläge det är allt jag säger. Matt Lucas (ex.Andy i Little Britain ) som tweedledee/tweedledum var en bonus.
Nej nu ska jag ha lite ångest över min b uppsats i litteratur.

1 kommentar:

  1. Mmm det är superkul att shoppa =) hihi..
    Ingen aning när och OM operationen blir utav..det är bara att vänta och se..suck..hatar dessa långa väntetider..men men det är inget att göra åt..

    Det enda positiva är att nu vet jag i alla fall vilken storlek jag skall ha på brudklänningen..ingen operation innan dess.. =)

    Hoppas allt är bra med er! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera