05 augusti 2010

She's leaving home, bye,bye...

....den sången finns med på Sergeant Pepper, min favorit Beatles skiva. Visserligen handlar den om en flicka som flyttar ifrån sina föräldrar men den passar in i sinnesstämningen just nu. Min svägerska ska flytta. Till sin gamla hemstad. Visst kommer det bli jättebra, hon kommer att få ett fast jobb och brorsan flyttar efter så fort han får ett jobb han med.

Det är roligt för deras skull att de tar chansen till förändring. Men ändå. Helt kul känns det inte. Borde vara gladare men kan inte känna så just nu. Inte ikväll. Visst hon kommer hem ofta, hennes mamma bor här osv. Det hjälps fortfarande inte. En av mina sämsta sidor är att jag lider av separationsångest. Efter vår avskedsmiddag tillsammans ikväll förstår jag att det är allvar. Hon ska verkligen åka.

Så nu gjorde jag så att jag väntade tills resten av familjen la sig sen grinade jag lite sådär i smyg. För annars hade minstingen hakat på å det grövsta. Hon kan inte alls se det positiva i att Ida flyttar. Men det kan jag, fast jag blir ledsen.Flyg lilla sparvöga.

1 kommentar:

  1. Jag kommer verkligen att sakna er Skerisar till tusen! Synd att det gick så fort såhär på slutet bara. Hade velat att krama om er lite hårdare nu innan jag sticker. Men vi kommer ju ses med jämna mellanrum hoppas jag :) Ps. Det var en underbart god pastasallad :)

    SvaraRadera