03 augusti 2010

Helg i södertrakter

Nu har vi fyllt på vårt Jellybean lager igen : D Nova plockade ner två blandade askar när vi var på Stockhome, själv plockade jag ödmjukt bara ned rymdrakets muffinsformar. Sen kunde jag inte motstå att köpa smakerna grillade marshmallows och latte inne på Koffert. (Öh mallowsen är tydligen redan slut i vårt lager.)

Sols fynd var drakstatyer och Novas en Avatar mugg. Stackars Daniel som inte riktigt delar vår shopping mani log mest lite krystat och fick inte göra så mkt mer än att följa våra infall (dvs springa i en miljon affärer). Själv är jag nöjd bara jag får yoghurtglass när vi åker ned och det fick jag, så jag är nöjd.
Annars kändes det urtrist att behöva åka hem igen särskilt när man sett det här partyt
Jepp vi fångades totalt av den glada stämningen. Här är en av de sista vagnarna,  här hade vi nästan kommit till Kungsan/NK området. Men från början stod vi vid dramaten och det blev inte sämre av Gaga kopian som var utropare. Som ni kan ana spelades det ganska mkt Gaga.
Finaste minnet är nog den äldre mannen som donerade sitt program till mig och Nova som stod längst fram. (Sol gillar inte riktigt folkhopar men stod vid sidan med en överseende min). Det andra minnesvärda och viktigaste var detta paraderande gäng ;
Nu är bilden ganska otydlig så klicka upp den så ni kan urskilja plakaten. Annars kan jag berätta att det handlar om att "Marching for those who can't". Som ni säkert vet är homosexualitet förbjudet i vissa delar av världen, vidare så är det fortfarande skrämmande och så farligt med en homosexuell person att man måste vara minst fem ölfyllda vuxna män för att sparka ihjäl bara en gay man. (Obs ironi för inavlade). Hur som helst så demonstrerar man åt de som inte har möjlighet att gå själva.

Jag och Daniel kände oss väldigt sugna på att gå själva men det får bli en annan gång. Feststämningen var iaf på topp. Tyvärr missade vi en hel del men min svägerska och bror som stod på annat håll fick bra kort på både ex  Ask och Sahlin, synd att Reinfeldt var för upptagen ; b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar