17 augusti 2010

Sommarnöjen

Trots att jag fram till förra veckan har pluggat heltid så har jag haft tid med annat. Jag måste säga att det är att föredra att läsa en kurs i taget och helhjärtat dyka in i den. Jag får i alla fall ut mer av det.
Men vad har jag annars gjort bortsett från vardagens små tristheter ? Jag har badat när tillfälle getts, senast igår gjorde jag ett försök men bara till magen sen blev det höst. Men i söndags var nog min sista utomhusbadning för i år. Så är det på de norra breddgraderna, snyft. Hade velat (!?!) bada en gång till i havet men icke. Och trots att maken gjorde en sandgud uppe i Kråkberg igår så blev det inte bra väder idag.
(Jätteläskig sak som han döpte till Orpc efter badringen).
Sen har jag spöat min lillebror Figge i frågesport och här är beviset.
Det är märkligt vad folk går med på efter lite vin : )
Men annars har jag fått äran att vara med på sagostund för stora i Isunda. Förr i tiden vet ni så var det inte alls ovanligt att vuxna människor samlades och läste högt sina favorit passager ur en bok eller reciterade favorit poemet för sina vänner. Nu måste jag säga att det tycker jag att det är lite synd hur töntigt det än låter. Jag skulle faktiskt tycka att det var jätteintressant att höra mina vänner, släktingar och bekantas favoriter för det säger något om personen som valt dem. Men åter till Isunda där boken Politiskt korrekta och andra moderna sagor av Lelle Printer föremål för högläsning. Den här gången fick vi höra Prinsessan på ärten och Rödluvan. Det är något alldeles särskilt att vara ett gäng som högläser för varandra och jag hoppas det fortgår, ett synnerligen bra initiativ av Isunda klanen.

3 kommentarer:

  1. Låter underbart tycker jag. MEr sådant åt folket. Jag har en hemlig dröm att köpa en stor paradvåning och hålla "litterär salong" och gå runt med ett congac-glas och samtala om gammal, bra, ny och dålig litteratur.

    SvaraRadera
  2. Alldeles förträffligt, då vill jag ha en inbjudan när du blir miljonär : )

    SvaraRadera
  3. SV: Svågern klarade sig utan en skråma i alla fall, fiskepolaren vet jag inget mer om ännu..nej fy det är läskigt med bilolyckor.. =/

    Hoppas allt är bra med er!
    Kraaaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera