27 september 2010

Helgen vecka 38

Har mycket bakfunderingar nu. Decibel fyller snart 8, sen blir det Halloween och makens födelsedag. Men jag tröttnar lätt på att göra samma kakor och vill alltid bjuda på något jag inte gjort förut. Så med en optimistisk framtidssyn tänkte jag att tja jag provar väl det här receptet på egna Oreos. Lättare sagt än gjort. Degen blev lös så jag frös den lite. Eller mycket. Svår skuren och smulig blev den i fryst tillstånd.

Men skam den som ger sig. Till slut började jag skära bitar sen rulla dem till bollar och platta till dem, sen ska jag inte tråka ut er med dylika detaljer. Men jag vispa ihop glasyren, väntade på att kakorna skulle svalna.  Ja inte blev de så där hårda som Oreos men smaken var ganska likartad. Ungarna gillade dem, men de var så möra att bara kleta på fyllningen borde gett nobelpris.


Så här såg de ut och nu är de slut. Sol offrade sig och åt upp de sista när jag vände ryggen till.
I övrigt så var lördagen hektisk. Först off to Borlänge till Harry Potter Experience X. Svenska kyrkan (!?) har i ett par år anordnat en mysig upplevelse främst riktad till barn, i Potter världens tecken. Hubbyn, jag, Decibel och syster Pelikan for ned i hällande regn och provade allt från trolldrycksmagi till egna HP-knapps tillverkning. Har inga kort än men får se om kortknäpperskan  delar med sig inom kort.Vid klockan ett skulle Charlotte Perrelli uppträda på kupolen så då for vi dit så att lilla Decibel fick se henne live. Vilket gjorde hennes dag. Hon är oerhört stolt över sin autograf. Eftersom att ingen i min klan någonsin har vett att vila fortsatte iaf hubbyn och jag kvällen med att åka på Pub-kväll hos vår engelske vän Phil. Som vanligt var det uppsluppet och riktigt trevligt. Nu väntar vecka 39 med alla sina planer som vanligtvis korsar mina.
I övrigt anser jag....att min snälla mamma förtjänar att vila ordentligt och ta emot en gratulation på sin födelsedag.

6 kommentarer:

  1. Ser supersmarriga ut! =)

    Ser fram emot att komma och hälsa på er, väntar bara på att ekonomin skall tillåta en tripp.. =)

    Hoppas ni får en kanon vecka!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Tack för det. Skulle också va bra om Nova kunde lägga ut sin lista på sin blogg / kram ma

    SvaraRadera
  3. Du har ett award att hämta inne hos mig! =)

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Åh, En HP-dag,låter ypperligt som helgnöje. Jag vill också!!!!
    Niceliga kakor. SJälv längtar jag tills ballerinapepparkaka kommer tillbaks i affärshyllan.

    SvaraRadera
  5. Såg smarrigt ut, jag måste också börja leta halloweenrecept...

    SvaraRadera