19 maj 2011

Barba

Istället för att köra stenhård löpträning så är det tusen småsaker som ska göras emellan. Baka till Sols klass vernissage t ex. Men bra, då fick vi chansen att inviga Decibels nya förkläde. Jag är avis, för tro inte att de fanns i strlk "big mama"!
Har ynkligt nog inte en ens ett foto på syndarna.

Vi har haft lite kultur tema hemma på sistone. I fredags var Deci på Orsa körernas våruppvisning. Tydligen helt wunderbar, de hade filmtema, vilket betyder låtar från filmer. Jag som älskar soundtrack musik, men ibland är det svårt att få tag på både biljetter och pengar : D. Deci var nöjd iaf. Sen var det ju mello i lördags. Kul för Azerbadjan, kul för Saade och alldeles för lite paljetter för min smak.
Sen hade Sol och Nova dans uppvisning på i söndags och det var en ren fröjd att se mina dansande dervisher. Och alla andra så klart.  Och snart går vi ut genom dörren för att titta på vernissage. Luverly.

5 kommentarer:

  1. Jag gillar temat i familjen!
    Själv har jag alltid avskytt barbapappa pga en elak kille som kallade mig för just detta när jag var yngre och 60 kg tyngre. Det sved så nu tål jag inte se de där små formbara figurerna även om de är söta =/

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar djupt den negativa konnotationen till Barba. Själv har jag ett ljust sjuttiotals minne till dessa blobbar. Men visst jag känner samma sak för området Svalbard då en kille kallade mig det : D

    SvaraRadera
  3. Har tokfyndat ännu mer idag.. =) hehe..

    SvaraRadera
  4. Jag har alltid varit svag för Barbaestetiken. Brukade drömma om ett barbahus med runda rum. Rymdresor med djur.

    Ibland drömmer jag lite fortfarande.

    SvaraRadera
  5. @ Elisabeth, det där barbahuset har förföljt mig ända sen barndomen. Det och muminhuset. Min egen mexitegelvilla känns otillräckligt i jämförelse. Runda rum : D

    SvaraRadera