13 maj 2011

A recap on "Skeri's - it's a living"

Skriva,skriva, skriva och sen läsa...snark. Jaha har jag ett liv utanför skolan. Bra då går jag och fikar med Kallur, check! Då springer jag, check! Sen måste jag se på fyra bröllop, check!

Ok, min familj. Du heter Daniel va? Mmm, jag hade för mig att vi var gifta. Nej det är sant, vi hinner sällan prata, och barnen vill också ha uppmärksamhet. Men då bokar jag in sex runt 2012 nångång, sen kan vi kanske prata nån natt i mitten av augusti för då får du semester och jag kan inte sova varma nätter ändå. Men om du orkar vänta på mig så kanske jag blir mig själv nångång.....kanske.

När kommer jag bli så gammal att jag kommer att längta tillbaka till den här stressen ? För det kommer jag. Som Kallur säger det omvända hade varit värdelöst. Att inte ha min man och mina barn. Men när allt tar upp min tid så jag inte vet vem jag är längre är det lätt att idealisera ensamhet. Eller lugn och ro. Jag hade ju tråkigt innan jag fick Sol. Vi hade ju tid över, men vad gjorde vi med den? Inget överdrivet viktigt i alla fall.

Precis, Veronica. Så är det. Du håll ut, du vet att jag kommer.

Decibel har blivit lite större.

4 kommentarer:

  1. Ja tiden bara rasar iväg..bara försöka njuta dom små stunder man kan.. =)

    Hoppas ni haft en fin helg gumman! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Oh vad fin Nova är och hälsa henne så mycket. Jag sms:de till henne från Långshyttan idag innan dansen, vet inte om hon läst det.

    SvaraRadera
  3. jaadu anna, vad ska man säga om tiden. jag har kommit underfulle med att jag måste -för att slippa min egna ångest- sätta min skola på halvfart, annars kommer jag gå under med jobb och skola med fritidsliv.
    du måste ha de tufft just nu, men du kanske kan se om du kan ta nått på halvfart, lägga upp ett schema så det passar me din mans, kanske nån kan vara barnvakt en onsdag för att ni två ska få ta en promenad i månljuset eller sommarbrisen.
    håll ut anna, som mitt kloka jag alltid säger i tuffa tider - härifrån kan de bara bli bättre- !!

    stor kram på dej !

    SvaraRadera
  4. Ja ibland mår man hund och är håglös, men men..nya tag.. <3
    Då får jag väl rycka med mig sonen nästa gång jag kommer då.. =)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera