29 maj 2011

Två dygn i Stockholm

Ohh vad denna vecka gått fort. Med triljoner arbeten som skulle in och producerades i överljudshastighet, sen skjutsa "nästan-tonåringen" till Sthlm där hon skulle praktisera. Närmare bestämt på Ica St: Eriks. Ja, med oss fick vi hastigt och lustigt Pelikan som hellre hängde i huvudstan än Falun ett par dagar.  Inte för att vi sov särskilt mycket när vi var där men kul hade vi.

Det började med att jag efter mitt seminarium skulle hämta S. men kände inte riktigt igen henne. Peli hade gjort en makeover på mitt barn nu när hon skulle ned.







Men omväxling förnöjer ju. Första kvällen i stan hängde vi på Söder, ett av mina favvo områden. Vädret var alldeles lagom och vi njöt av att se alla glada avslappnade människor som översvämmade uteserveringarna. Själva gick vi på pizzahut.  Dagen efter var det bara att rycka upp en mkt trött S. för att sen försöka sitta och plugga när hon praktiserade. Det gick sådär...vädret var så fantastiskt att till slut gav jag upp och gick ut med Pelikan och gick. Jag tror vi har gått på varenda tvärgata runt Odenplan och St:Eriks området.



Vi hann få ganska ont i fötterna efter att ha vandrat runt i väntan på att få ut och shoppa när S. blev klar.Men vi enades iaf om att det finns underbart mysiga bostadsområden i vår huvudstad. Hursomhelst så hittade S. världens snyggaste examens klänning på Shock, men inga bilder på den än. Brorsan och Ida slutade jobba och vi satt oss för att andas ut på en resturang i väntan på att komma överens om hur resten av dan skulle fortlöpa.
Sushin var god, men S. var inte imponerad hon tyckte att mammas var betydligt godare : D Här satt vi och funderade om vi skulle gå på bio.



Sol och Ida posar med Jack vid hötorgs biografen. Men alltså S. ville se baksmällan två, inte min typ av film. Peli ville inte gå på bio alls och Michael ville på grönan!!!What to do?



De inringade är S och Peli samt Mike nån vagn framför. Här ska de åka Kvasten, S. åkte alla värstinagr. Twister, Katapulten och varenda berg och dalbana de hade. Men när hon och morbror skulle åka Fritt Fall var både jag och Ida skakis vid blotta åsynen.  Nej jag och Ida stannade tryggt på marken hela kvällen.
Och efteråt åkte vi limosin hem



Eller inte, det blev spårvagn och pendel. Det var svinkallt när solen gått ned så icke förvånande vaknade S. upp dunderförkyld. Aningens snopet. Så vi åkte hem en halv dag tidigare. Men hon var nöjd och jag tyckte det var skönt att slippa köra i skymning. Men vi hade det toppen!

2 kommentarer:

  1. Låter som om att ni haft en riktigt toppen resa till vår vackra huvudstad.. =)

    SV: Jo vi tycker nog att vi gjort ett fynd, han som sålde hade "försent" sett hur mycket dom "egentligen" skulle kosta och kunde då ju inte höja en massa när vi redan sett första priset han satte.. =D hehe.. Hoppas att få den i bruk innan hösten infinner sig..
    Visst fyller du år 20juni? Eller är jag ute och cyklar då? Funderar på om du vill ha övernattnings besök helgen innan.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Klart jag vill ha besök, men jag kommer att vara rysligt pank den helgen. kommer inte ha någon inkomst i sommar ser du. Så vi kan inte ut på nåt särskilt festande, men mi casa su casa!

    SvaraRadera