30 maj 2011

Mors dag igår

Jag hade inte min egen mamma i närheten i helgen. Sen hon flyttade till Falun blir det lite glesare med besöken från bägge håll av naturliga skäl. Men självklart tänkte jag på henne igår även om jag inte var där i person. Min svärmor passade vi att fira redan i lördags jag och maken. Dagen till ära så bakade jag mini muffins med fluff.
Deci med farmor, de är verkligen delikata och fluff is tha thing.



Sååå lätt att göra. Ta 180 g av valfri choklad och smält på mycket svag värme i 3 dl grädde. Det får absolut inte koka och måste röras. Sen kyler man ned vätskan över natten, fråga mig inte varför men flera timmar i kylskåp gör det mer lättvispat. Sen vispar man det som vanlig grädde och spritsar ut på tårtor eller cupcakes osv. Själv valde jag Japp, men man kan ju testa all möjliga smaker. Har prövat med apelsin choklad förut, också gott. Nästa gång blir det mörk choklad tror jag.

Själv blev jag uppvaktad av Decibel med flera små presenter i går. Nästan tonåringen tror jag inte ens visste att det var mors dag ha,ha. Men hon är min plutt ändå. Fast Decibel är lite mer uppmärksam på de här högtids dagarna eller vad vi nu ska kalla dem : D Den rara tösen gav mig ju fina saker men den finaste var ändå den "tatuering" som hon gjorde, den fick jag se när den var klar.

Hon är en pärla min Deci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar