10 juni 2012

Sunday Girl och....

....sista dagen i "frihet", vilket jag firade med att sova länge och en överdådig frukost. Hade jag ställt klockan hade jag nog tagit lite yoghurt och gått och tränat...meeen.
Ja jag varnar er. Ni kanske får en sockerchock av enbart bilden. Men det var lyxigt syndigt : ) Amerikanska pancakes med dulche leche sås, tiramisuglass toppat med krämiga bananer. Till det drack jag mitt favoritte "Gröna Söder" från Kahl's, och tyckte att det hela slog tom hotell frukostar.

I fredags var det student firande i Leksand och jag måste säga att det är vackert där trots att vår hockeyrivalitet är stor : )
Esteten Emelie examineras.

Sen blir det sannolikt Thailand och språkstudier för henne i höst. Tänk när man var så ung : )  Det känns som att det är några år med student firande framför oss nu. Nästa år blir det min syster  Elin, sen min syster Amanda och efter ett överhoppat år så blir det lillebror Anton och sen vår Sol. Lika bra man lär sig spela studentsången på gitarr. Vi gjorde vårt bästa att sjunga den i fredags kväll när Emelie bjöd på fest. Hellre än bra som de säger ; P

11 kommentarer:

  1. Såg ju galet gott ut! Och härligt befriande i en tid av dogmatiska GI-anhängare...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fridolin, det var galet gott. Nästa sak jag funderar på är briocher, inte heller så nyttigt ha,ha!

      Radera
  2. Jag tycker också att det där slår hotellfrukost! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, så mycket stekt bacon och äggröra är jag ju inte
      ; P

      Radera
  3. Älskar rejäla frukostar, kommer nyss från Skottland, där det inte snålas... Skönt att barnen klarat studenten, nu har jag inget ansvar längre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, med Skottland. Provade du haggis ?

      Radera
  4. Himmel va åren rusar iväg..ändå blir man själv inte ett dugg äldre.. ;) hehe..

    SV: Trist att bilen pajat ur..skit att man skall vara så himla beroende av fordon på det viset..suck..
    När tänker du ha 40års kalas då? ;)

    Kraaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. 30 juni har inte bestämt från vilken tid, kanske 3-5 på em. Hoppas ni har någon möjlighet att komma då. Det är ju en lördag men om ni kan så kom efter södran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall absolut göra mitt bästa! Vill verkligen komma..funderar på att sätta mig på bussen redan på fredagen och fara hem på söndagen men det är bara om det skulle funka för er.. =)

      Kraaaaam
      Sanna

      Radera
  6. Svar
    1. Precis - jazzhänder kan man ha till allt ; P

      Radera