23 december 2012

Dan före dan part 1

I dag ska granen kläs. Vår vita som jag tjatade till mig förra året, för att sedan känna lite att grönt hade sina fördelar det med. Så i år bestämmer jag - inget lila glitter i granen. Sorry Daniel och Nova- I år är det opa mamma-style!

Vinter som jag vill ha har jag fått. Glittret behövs inte i granen egentligen, för det finns i snökristallerna som lyser upp vår lilla ort nu. Annat var det förra året, slask och tråk. Ironiskt att första året det känns oviktigt så får jag den här presenten.

Har suttit nu under natten och kompilerat musiklistor. En med utländsk julmusik (98 % engelskt), och en med svensk musik. Men bägge listorna blandade huller om buller med finstämt och sen helt plötsligt dyker Sean Banan upp efter Sissel.

De viktigaste julsångerna är (utom inbördes ordning): Gläns över sjö och strand, Raska fötter springa tripp,tripp,tripp och så Mer Jul naturligtvis. Jag klara mig inte utan Billy Mackys Christmas is all around us, Nat King Coles The Christmas Song och slutligen Let it snow, let it snow, let it snow. Ok, ni kanske inte har sett varken Die Hard 1 eller Love Actually...men gör det då ni hinner ju. Sen förstår ni varför dessa sånger har en plats här.
Avslutningsvis så ska alla ha jul. Medelklassen, rikisarna, alkisar, knarkare och allt annat löst jäkelskap. Det här är allas sång.


1 kommentar: